הסטארט־אפ הוקם בשנת 2016 על ידי יזמים מוכרים בתחום רפואת העיניים: רן ים, מנכ"ל החברה, דן עוז ופרופ' מיכאל בלקין. לחברה שני מוצרים פרי פיתוחה. הראשון הוא ה־EyeSwift - מכשיר דיגיטלי לאבחון בעיות ראייה רבות, המבצע בדיקות קריאה, אבחון עין עצלה, בדיקות עיוורון צבעים, פזילה סמויה וגלויה, ראיית תלת־ממד, יכולות מיקוד עיניים ועוד. הבדיקה מתבצעת בתוך שניות, ובאה לתת מענה לבדיקות הראייה הארכאיות הגוזלות זמן.

המכשיר השני הוא ה־CureSight - מערכת חדשנית ודיגיטלית לטיפול בבעיית עין עצלה, המבוססת על טכנולוגיית עקיבת עיניים (Eye Tracking), שנועדה להחליף את הרטייה. "כ־3% מהילדים בעולם סובלים מעין עצלה. הטיפול המסורתי בעין עצלה הוא טיפול ברטייה, שהוא טיפול שבו סוגרים את העין ה'טובה' כדי לגרום לעין ה'עצלה' לעבוד", הסבירו בחברה. "הבעייתיות בטיפולים אלו היא חוסר שיתוף פעולה מצד הילדים, אשר נוטים לסרב לחבוש את הרטייה, וכן חזרה של המחלה ב־25% מהמקרים לאחר הטיפול וחוסר התפתחות של ראיית תלת־ממד".

הטיפול במערכת החדשה מתבצע בבית, והוא כולל משקפי תלת־ממד מיוחדים. הוא מותאם אישית לפי חומרת לקות הראייה בכל עין, ומבוצע בעת שהילד צופה בכל תוכן לפי בחירתו, כגון - סרטים, תוכניות או רשתות חברתיות. המערכת מבוססת ענן, כך שהיא נותנת בזמן אמת דיווח בנוגע להתקדמות הילד בטיפול - גם להוריו וגם לרופא המטפל - ומעדכנת אותם כאשר הוא אינו מבצע את הטיפול נכון.

"המערכת הוכחה קלינית כאפקטיבית בניסוי שנערך לאחרונה במרכז הרפואי שיבא תל השומר, שדורג כאחד מבתי החולים הטובים בעולם", הוסיפו. "בניסוי הושג שיפור משמעותי בחדות הראייה אצל ילדים שטופלו באמצעות המכשיר, והוכח שגם ראיית תלת־הממד השתפרה. אחוזי ההיענות היו גבוהים ביותר, כאשר 95% מהילדים המשיכו בטיפול עד לסיומו".

נובהסייט הודיעה לאחרונה על השלמת סבב גיוס A בהיקף של 8 מיליון דולר, בהובלת Rimonci Capital ובהשתתפות משקיעים גדולים מאוד מתחום הפארמה והציוד הרפואי. הסבב מביא את סך ההון שגייסה החברה ל־16 מיליון דולר. כספי הגיוס מיועדים, בין היתר, לקידום מחקר רפואי במערכת ה־CureSight במספר מרכזים רפואיים בישראל באישור ה־FDA ולפיתוח מוצרים נוספים, כגון משקפיים אקטיביים לטיפול במיופיה (קוצר ראייה).