"פעל בקור רוח ודורסנות": בית המשפט המחוזי מרכז גזר היום (חמישי) את את דינו של דוד חיים, שהורשע ברצח גרושתו, אופירה חיים ז"ל, לפני שנתיים בתל מונד, וגזר עליו מאסר עולם. בנוסף, חיים, אשר הורשע גם בשיבוש הליכי משפט ומסירת ידיעות כוזבות, ישלם 258 אלף שקלים כפיצוי לבנות המנוחה. 

מכתב האישום עולה כי בני הזוג התגרשו בשנת 2004, אולם המשיכו לחלוק מתחם מגורים משותף. לטענת הפרקליטות, חיים החליט לרצוח את אשתו לשעבר על רקע סכסוכים משפחתיים וכספיים. בשלב מסוים, הוא פנה לעובד שעשה עבורו עבודות גינון, וביקש ממנו לחפור בור בחצר האחורית של הבית, בסמוך לעצי פרי, בטענת כזב כי הוא זקוק לבור לצורך טיפול בנזילת מים.

ב-20 בחוד יוני לפני כשנתיים, בשעות אחר הצהריים, הצטייד הנאשם בחוט ניילון שהכניס לכיס מכנסיו. בהמשך ביקש הנאשם לשוחח עם המנוחה מחוץ לביתה, אז ביקש ממנה מספר בקשות הקשורות למגוריהם וכן לבני המשפחה, אך המנוחה סירבה לכל בקשותיו, אז רצח אותה וקבר אותה בחצר הבית.

השופטים פינקלשטיין ברודי ורמי אמיר כתבו בגזר הדין: "מדובר במי שרצח את גרושתו, אם בנותיו, ועל פני תקופה ארוכה גרם לבנותיהם לסבל ולטלטלה נפשית, אשר השאירו את חותמם בנפשן של הבנות עד עצם היום הזה, בנוסף לאובדן ולחלל שנותר אצלן כתוצאה מעצם ביצוע הרצח. יש משקל משמעותי ביותר לעבירות של שיבוש מהלכי משפט ומסירת ידיעה כוזבת, שנעשו בצורה מתוכננת, מתוחכמת, קרת רוח ודורסנית. כדי להציל את עורו, הקריב הנאשם את שלומן הנפשי של שתי הבנות, והובילן בנתיבי החיפוש אחר אימן, תוך שהוא גורם להן להסתייע בגורמים שונים. באופן זה, היטלטלו הבנות בין התקווה לייאוש, עד אשר התגלה הסוף המר". 

עו"ד יעל זליג מפרקליטות מחוז מרכז, מסרה בתום הדיון: "היום, שנתיים לאחר שהוגש כתב האישום כנגד הנאשם דוד חיים, מסר בית המשפט את גזר דינו. בית המשפט נעתר לבקשת הפרקליטות להטיל על הנאשם במצטבר לעונש המאסר עולם, עונש של שנתיים בגין עבירות של שיבוש הליכי משפט ומסירת ידיעות כוזבות. כמו כן, נעתר בית המשפט לבקשת הפרקליטות ופסק על הוצאות בסך 258 אלף ש"ח אשר יחולקו לשלושת בנותיהם של הנאשם והמנוחה אופירה חיים ז"ל".