על רקע המצב המתוח בצפון, קיים הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי הערכת מצב בהשתתפות פורום מטכ"ל. בתום הדיונים החליט רא"ל כוכבי על שימור ההערכות המבצעית בזירה הצפונית. "עם זאת", נמסר מדובר צה"ל, "הרמטכ״ל הורה לקיים סבב יציאות שיאפשר אורך נשימה לכוחות. שימור ההערכות המבצעית בצפון". 

לאחרונה עיבה צה"ל את כוחותיו בגבול הצפון בעקבות המתיחות הגוברת מול ארגון חיזבאללה. לאחר אירוע הפיצוץ בלבנון קיים הרמטכ"ל הערכת מצב, בתומה, כאמור, הוחלט על שימור ההיערכות המבצעית. 

תיעוד מסיכול הפיגוע בגולן. צילום: דובר צה"ל

לצד הערכות שונות כי אולי בגלל האסון בבירה הלבנונית חיזבאללה לא ירשה לעצמו לסבך את לבנון בעימות עם ישראל, ההחלטה בשלב הזה היא לא לקחת סיכונים, ועד שתתבהר התמונה לא לשנות דבר. עוד לפני הפיצוץ הענק בביירות צה"ל תגבר עוד יותר את כוחותיו בגזרה. בפעם הראשונה מאז הוקמה לפני כשנה, יחידת "רפאים" (היחידה הרב־ממדית) לוקחת חלק באופן מלא בפעילות מבצעית של צה"ל, וזאת במסגרת הכוננות הגבוהה בצפון.

ל"מעריב" נודע כי היחידה המיוחדת הוקפצה בתחילת השבוע לתגבר את פיקוד הצפון, לאור הכוננות הגבוהה לאורך הגבול, וההערכה בצה"ל היא כי בחיזבאללה קיבלו החלטה לבצע פעולות נוספות במטרה לפגוע בכוחות צה"ל, כנקמה על מותו של פעיל חיזבאללה בסוריה בתקיפה המיוחסת לצה"ל לפני יותר משבועיים.