אחרי ירי בלוני התבערה: חיל האוויר תקף אמש (חמישי) יעדים ברצועת עזה. על פי הודעת דובר צה"ל, מטוס קרב וכלי טיס תקפו תשתית תת קרקעית של חמאס בצפון הרצועה. על פי ההודעה, התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום.

שר הביטחון, בני גנץ, צייץ בטוויטר לאחר התקיפה: "מדינת ישראל לא תקבל שום הפרת ריבונות ופגיעה בתושבי הדרום. בעזה צריכים להבין שאין פתרון אחר- רק החזרת הבנים הביתה ושקט יביאו לצמיחה כלכלית ברצועה. אם ארגוני הטרור עוד לא הבינו: מי שיעמיד את ישראל במבחן - ייפגע קשות".

מוקדם יותר היום נורו לשטח ישראל מספר בלוני תבערה, שגרמו לפחות לשלוש שריפות קוצים בעוטף עזה, וכן בלון נפץ אחד שאותר באזור התעשייה ערד. 

בלון התבערה שאותר בערד (צילום: דוברות המשטרה)
בלון התבערה שאותר בערד (צילום: דוברות המשטרה)

חוקרי השריפות של כבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבעו כי שריפות הקוצים שפרצו היום באזור מועצה אזורית אשכול ובתחום מועצה אזורית חוף אשקלון הינם כתוצאה מבלוני תבערה שנחתו במקום. בשלושת האירועים מדובר בשריפות קוצים קטנות ולא מסוכנות.

בערד, עם קבלת הדיווח הגיעו למקום שוטרים וחבלן משטרה על מנת לבצע טיפול מקצועי בחפץ החשוד. מבדיקת החבלן עלה כי מדובר במטען חבלה בעל מנגנון השהייה והוא נוטרל. 

פיצוץ בלון התבערה בערד (צילום: משטרת ישראל)

כזכור, גם בליל שני האחרון תקף צה"ל יעדים ברצועת עזה באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, זאת בתגובה לרקטה ששוגרה לעבר שדרות מוקדם יותר באותו ערב. דובר צה"ל הודיע כי זוהה שיגור אחד לעבר האזור, והוא יורט על ידי מערכת כיפת ברזל.

מהמועצה האזורית אשכול נמסר: "זוהה שיגור אחד שיורט בהצלחה. לא זוהו נפילות בשטח שער הנגב. אין נפגעים בגוף או נזק לרכוש".

המטרות שתקף צה"ל אמצעות כלי טיס הינן תשתיות תת-קרקעיות של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. צה"ל הטיל את האחריות על הירי על חמאס.