המפגינים אותם המפגינים, לא השתנה דבר. הם לא חייזרים. כנראה גם לא מובטלים. כל מי שצופה ועוקב אחר ההפגנות, רואה לנגד עיניו בליל מסרים של השמאל הישראלי. הם כבר עמוק במערכת הבחירות הרביעית. חמושים בחגור מלא: סלוגנים, שלטים, חולצות, מסיכות ממותגות, דגלים שחורים, מערך היסעים וקבוצות מאורגנות להפצת מסרים ברשתות החברתיות. בכל אלו תומכים שידורי התעמולה בפריים טיים בשלושת ערוצי הטלוויזיה. נדמה לי שהאלמנט הספונטני היחידי בהפגנות הללו הוא חשיפת השדיים על סמל המדינה. אבל אפילו בזה אי אפשר להיות בטוח.

מה רוצים אותם המפגינים, למי הם דואגים? מהתרשמות מהמסרים שהם נושאים, ברור שלא המובטלים בראש מעייניהם. לא המאבק בקורונה ולא המצב הכלכלי. הדבר היחיד שמדאיג אותם הוא שבנימין נתניהו עדיין ראש ממשלה. הם רוצים רק דבר אחד ובשמו הם פועלים: שלטון. הם מונעים בדלק אחד: שנאה. מצוקת המובטלים, המאוכנים, המבודדים, המחל"תים, החולים, הרופאים, הקשישים, העצמאים, האחיות, העו"סים, המורים והגננות? הם לא רואים אותה ממטר, אלא אם כן ניתן לעשות בה שימוש פוליטי.

בשביל המפגינים בבלפור הקורונה היא מתת אל. חלון הזדמנויות. סוג של נס. מבחינתם, אם הקורונה לא הייתה קיימת, היה צריך להמציא אותה. היא חלום רטוב שהתגשם. הם מאמינים שסוף־סוף נמצאה הנוסחה לנטרל את כוחו של נתניהו. מה שלא הצליחו לעשות בחירות פנימיות בליכוד, בני גנץ, צירופים ואיחודים, קסאמים מדרום, טרור מצפון וקרע עם אביגדור ליברמן - יצליח לעשות וירוס אחד קטן.

היחידים שממש לא מעניינים את השמאל הם אותם נודניקים, חייזרים מחוצפים שמעיזים לעבור ממצב של חולים בינוניים למונשמים ומורדמים. את המתים הם בכלל לא סופרים. הדבר היחידי שמאיים עליהם הוא העלייה החדה ברמת התחלואה. מה שהכי מפחיד אותם הוא העקומה. הכי טוב להם המצב הנוכחי, אזור הדמדומים של הקו האדום. עלייה חדה במספר החולים והמונשמים תבשר את סוף עידן חגיגות הקורונה. היא תכניס את המדינה לסגר מיידי, שיקבור סופית את הסיכוי למהפך שלטוני. 

הם זקוקים לווירוס הזה כמו לאוויר לנשימה. הם צריכים אותו חי. זו הסיבה לכך שאת מחיאות הכפיים במרפסות לרופאים ולאחיות החליף גל אהדה המלווה בפרץ של כתבות מפרגנות בתקשורת ליו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, שמתוך דאגה תמימה לאנשים שפרנסתם התקפחה ומחשש לגורל המשק, הובילה לביטול צעדים ממשלתיים שנועדו לצמצם את רמת התחלואה על חשבון פתיחת הכלכלה. 

כל עוד הקורונה מסתובבת ברחובות לא יהיה אפשר לחזור לשגרת חיים רגילה. אנשים תאבי חיים מעדיפים להישאר בבית. לא להיחשף למחלה בחוצות. לצמצם קניות כדי לחסוך כסף, כי מי יודע כמה זמן זה עוד יימשך. המשמעות של זה היא שהכלכלה לא תתאושש. המוני מובטלים ימשיכו לחיות בחרדה קיומית. בעלי עסקים ועצמאים ימשיכו לפשוט רגל. שוועת הנפגעים כלכלית לא תרד מסדר היום, והאצבע המאשימה תופנה כלפי הממשלה - לא כלפי הקורונה. 

הגורם היחיד בארץ שמתאים לו שהתחלואה גבוהה, שהכלכלה נעצרה, שישראל תספוג מכה מחיזבאללה, שיירו עלינו קסאמים, שאיראן תמצא דרך להכות בנו, שדונלד טראמפ ילך הביתה ובמקומו נקבל נשיא אמריקאי שונא ישראל - הוא השמאל. מי שמפיק תועלת פוליטית מעוני, ממצוקת החולים מקופה ריקה שלא ייוותר בה כסף לנכים, ניצולי שואה, קשישים ונוער בסיכון - הוא השמאל. לכו בעקבות התועלת הפוליטית ותבינו למה הם מארגנים הפגנה שהכותרת שלה היא "מורידים מסיכות". 

הפגנה בבלפור (צילום: מרק ישראל סלם)
הפגנה בבלפור (צילום: מרק ישראל סלם)

אחוז החסימה 

שתי קבוצות גדולות התארגנו בפייסבוק כדי להבטיח שהקורונה תשמור על הגחלת. נכון לשעת כתיבת שורות אלו הן מונות יותר מ־5,500 אנשים שקרעו מעליהם את המסיכה המטאפורית. הם קוראים בגלוי לחבריהם להצטרף להפגנה, שאותה הם מכנים א־פוליטית. 

מדובר באנשים אמיתיים, מפיצי קונספירציות ומכחישי קורונה, שמתכוונים להפר את הנחיות משרד הבריאות בכוונה תחילה באופן המוני. אנשים אלו מאורגנים היטב, מפיצים ברשת כל שביב פרסום התומך ברעיון שאין צורך במסיכות או שהן מזיקות לבריאות. הם מפיצים מסרי עידוד לכל מי שמפר את ההנחיות וטופחים וירטואלית על השכם של כל האמיצים המסירים אותן במרחב הפתוח והסגור. הם מצוידים בחוות דעת משפטית המסופקת להם על ידי משרד עורכי דין, על מנת לבלבל ולטמטם את דעתם של השוטרים והפקחים הרושמים להם דוחות נושאי קנסות. 

הם התחילו במסר חד שלפיו אין צורך במסיכות וקראו לכולם להגיע לכיכר ולהסירן. אחר כך, כנראה בעקבות ייעוץ משפטי שקיבלו, שינו את הכותרת וקראו לכל "הפטורים" ממסיכה להגיע לכיכר ללא מסיכה על פניהם. היעד שלהם הוא 50 אלף איש. אפשר לעשות בדיקה קצרה ולראות מי הם אותם פטורים ממסיכות, אילו מסרים הם מפיצים בפייסבוק ולאיזה מחנה פוליטי הם משתייכים. אני אניח לדמיון שלכם לעשות את העבודה בשבילכם. אבל תהיו בטוחים שאמצעי התקשורת יעשו מאמץ אמיתי לזהות בקרבם איזה ליכודניק שנפל בפח תיאוריות הקונספירציה ועליו הם יעוטו כמוצאי שלל רב, כדי להציג לציבור בבית מצג שווא כאילו מדובר בהפגנה א־פוליטית. 

הקורונה עושה טוב לשמאל הישראלי. היא מצליחה לקומם אותו מהריסותיו. הוא מאורגן יותר. אחוז היטב בבועה של עצמו בפייסבוק. מפוזר בכל רחבי הארץ. נעדר הנהגה בולטת, המנהלת קרבות של אגו, נתון באקסטזה, ומחכה לרגע שנתניהו יקרוס בסקרים. ההתרגשות מעשרת אלפים מפגינים, שהינם בערך פרומיל מהציבור הישראלי, מביאה את השמאל עד למחוזות האבסורד. עיקר המאמץ הינו להגדיל את מספר המפגינים דרך תשדורת קבועה לציבור שהקורונה היא הונאה אחת גדולה.

אז לכל מי שהולכים לאיבוד בתוך סבך חצאי האמיתות והפייק עובדות, אני מציע להיזכר כיצד נדדה הקורונה מאיטליה לספרד בעקבות משחק הכדורגל בין ולנסיה לאטלנטה, שבו נכחו עשרות אלפי אוהדים באצטדיון פתוח. אם גם זה לא משכנע אתכם בקיומה של הקורונה ובחשיבות ההקפדה על הנחיות הבריאות - אל תסמכו על אחרים. 

בחצי שנייה של גלישה לאתר ארגון הבריאות העולמי אפשר לבדוק ולברר את המלצותיו. פרוטוקול ההנחיות לאירועים תחת כיפת השמיים קובע כללים המוכרים היטב: שמירת מרחק של שני מטר בין אדם לאדם, מסיכה, מדידת חום בכניסה למתחם ההתקהלות, נקודות אלכוג'ל וכיו"ב. במילים אחרות, לפי ארגון הבריאות העולמי, קיימת גם קיימת סכנת הידבקות באירועים המוניים תחת כיפת השמיים.

אם גם כל אלו לא משכנעים אתכם, לכו בעקבות התועלת הפוליטית ותבינו שמבחינת השמאל הכי חשוב זה לעבור את אחוז החסימה בהפגנות. מבחינתם, שהמדינה תיהרס, העיקר שביבי לא יישאר בבלפור. גם אם אתם אנשי שמאל או מרכז המפה הפוליטית, כדאי שתחשבו היטב אם אתם מוכנים לשלם את המחיר הזה תמורת השלטון.


[email protected]