בוחנים את נסיבות האירוע: נשיא לבנון מישל עאון אמר היום (שישי) כי במדינתו "לא שוללים את האפשרות שהפיצוץ בנמל ביירות היה תוצאה של התערבות זרה". הוא הוסיף כי נבדקות גם החשדות של הזנחה או תאונה. זאת, לאחר שנאמר תחילה שהפיצוץ נגרם מאחסון לא זהיר של 2,750 טון אומניום חנקתי. כאמור, נשיא ארצות הברית טראמפ אמר במהלך הלילה כי אף אחד לא יכול להגיד אם זה נגרם מתקיפה או תאונה.

הפיצוץ בלבנון: התפרעויות והפגנות ברחבי ביירות

כזכור, 16 אנשים נעצרו במהלך הלילה לחקירה סביב הפיצוץ שהחריב את נמל ביירות, לאחר שהסתיים השלב הראשון של החקירות בנושא, כך הודיעו השלטונות בלבנון. לפי דיווחים, בין הנחקרים ישנם נושאי תפקידים בכירים בנמל, אנשי מכס ואנשי תחזוקה.

על פי דיווחים במדינה, אחד העצורים הוא מנהל נמל ביירות, חסאם קורייתם. בתוך כך, התפרעויות נרשמו הלילה סמוך לבניין הפרלמנט בעיר. המפגינים הבעירו אש והתעמתו עם השוטרים במקום, במחאה על התנהלותה של הממשלה שהביאה לאסון, לדבריהם.

בתוך כך, התפרעויות נרשמו אתמול בלילה סמוך לבניין הפרלמנט בעיר. המפגינים הבעירו אש והתעמתו עם השוטרים במקום, במחאה על התנהלותה של הממשלה שהביאה לאסון, לדבריהם. 

כזכור, נשיא צרפת עמנואל מקרון עזב שלשום את פריז והגיע ללבנון. מדובר בביקור הרשמי הראשון של מנהיג אירופי במדינה לאחר הפיצוץ. מקרון נפגש עם "כל השחקנים הפוליטיים", כפי שציין אתמול, כולל הנשיא הלבנוני, מישל עאון, וראש הממשלה חסן דיאב. בהקשר זה יש לציין כי בין ההרוגים גם אזרח צרפתי ששהה במדינה. 

הנשיא מקרון באזור האסון בביירות (צילום: Thibault Camus/Pool via REUTERS)
הנשיא מקרון באזור האסון בביירות (צילום: Thibault Camus/Pool via REUTERS)

מקרון התקבל על ידי אזרחים לבנונים רבים, שקיבלו את פניו בקריאות אוהדות, לצד קריאות לשינוי המשטר במדינה. הוא לחץ את ידיהם של התושבים ושמע את דבריהם. אחד האנשים אף צעק לעברו של מקרון: "יחי צרפת - אתה היחיד שיכול לסייע לנו, התקווה היחידה שלנו".