מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא הערב (שישי) נאום, בו התייחס לפיצוץ ההרסני שאירע בנמל ביירות ביום שלישי. המנהיג אמר כי "המחסן שהתפוצץ לא הכיל נשק של חיזבאללה", וציין כי "אפילו כשגורמים רשמיים אמרו שזה היה אמוניום חנקתי שמשמש לחקלאות ועוד כל מיני דברים, התעקשו שזה שייך לחיזבאללה". הוא הדגיש כי "הארגון  מעמיד לרשות הממשלה, מוסדות המדינה ושריה, את כל המשאבים שברשותו כדי לסייע".

מבט מהאוויר על האסון בביירות. צילום: רשתות ערביות

בפתח דבריו התרעם המנהיג לנוכח האשמות התקשורת את ארגון הטרור בפיצוץ: הוא אמר כי "את האנשים לא מעניין אם זו תאונה, הפצצה או טיל - הם חיפשו להאשים את חיזבאללה. זה לא פייר, זה חופש הביטוי? בין ההרוגים הקדושים בביירות יש גם אנשי חיזבאללה. זו אי הוגנות יוצאת דופן. עוד לא החלה חקירה - אבל התקשורת בלבנון והתקשורת הערבית קבעו שזה החומר של חיזבאללה. הם אימצו את שיטת השקר עד שיאמינו להם".

נסראללה הדגיש כי "אין לנו קשר למחסן, לא טילים, לא אמוניום חנקתי ולא כדור. לא עכשיו ולא בעבר- החקירה תוכיח זאת. אנו לא יודעים כל מה שקורה בנמל ביירות, למרות הטענות שיש לנו שליטה מוחלטת במקום. אנו יודעים יותר על נמל חיפה מאשר על נמל ביירות בגלל שאנו ההתנגדות וזה תפקידנו".

"ברגע שוועדת החקירה תגיע למסקנות, אני מבקש שתאמצו אותן", ביקש נסראללה. "זה לא הזמן לפוליטיקה פנימית והישגים פוליטיים, אלא לאחדות וסולידריות. הכי חשוב שמתנהלת חקירה והאשמים יבואו על עונשם", אמר.

"נמל ביירות הרוס ולבנון במצב כלכלי קשה. אנו לפני אסון גדול", אמר נסראללה והוסיף: "האסון חוצה עדות ומדובר באירוע חריג בהיסטוריה המודרנית של לבנון, אשר מחייב דרך יוצאת דופן להתמודד איתו - בתקשורת, בפוליטיקה ובמערכת המשפט".

הפיצוץ בלבנון: התפרעויות והפגנות ברחבי ביירות

לדבריו, "למרות האסון, אנו רואים סולידריות בלבנון. כל המשאבים של חיזבאללה עומדים לרשות העם הלבנוני. לבנון נמצאת במצור, ארה"ב שמה את לבנון במצור. הלוואי שהיא הייתה שמה רק את החיזבאללה במצור. למה להטיל מצור על כל המדינה... בכל אופן, מדינות עזרו לנו ואפילו מקרון הגיע לביקור", אמר המנהיג.

הוא הודה לכל המדינות שסייעו או הציעו סיוע הומניטרי לארצו ואמר כי "ההירתמות הבינלאומית יכולה לפתוח הזדמנות עבור לבנון לצאת מהמשבר הכלכלי". לדבריו, "באירוע טרגי כמו זה, יש לשים את כל המחלוקות הפוליטיות בצד".

נסראללה ציין כי התכוון להתייחס לסוגיות הקשורות בישראל, אולם בעקבות האסון הכבד הוא יימנע מלדבר על הנושא.