העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח הבוקר (שבת) כי חמאס, וארגונים נוספים ברצועת עזה, הודיעו למתווך המצרי כי תקופת הרגיעה בגבול עם ישראל תסתיים בקרוב. על פי הדיווח, הסיבה לכך היא "המשך המצור הכלכלי על הרצועה על ידי ישראל".

בתוך כך, חפץ חשוד שחובר לזר בלונים אותר בשטח חקלאי במועצה האזורית אשכול. מהמועצה נמסר: "חבלן משטרה ואנשי בטחון נמצאים במקום לנטרול הפריט". במשטרה הוסיפו כי במהלך הלילה נשמע בנתיבות קול נפץ. מבדיקת חבלן שהגיע למקום עלה כי מדובר בפריט נפיץ אשר עפ"י החשד הגיע באמצעות בלון והתפוצץ במקום. נאספו ממצאים אשר הועברו לבדיקה.

כזכור, בלילה בין חמישי לשישי תקף חיל האוויר יעדים ברצועת עזה. על פי הודעת דובר צה"ל, מטוס קרב וכלי טיס תקפו תשתית תת קרקעית של חמאס בצפון הרצועה. על פי ההודעה, התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך יום חמישי.

שר הביטחון, בני גנץ, צייץ בטוויטר לאחר התקיפה: "מדינת ישראל לא תקבל שום הפרת ריבונות ופגיעה בתושבי הדרום. בעזה צריכים להבין שאין פתרון אחר- רק החזרת הבנים הביתה ושקט יביאו לצמיחה כלכלית ברצועה. אם ארגוני הטרור עוד לא הבינו: מי שיעמיד את ישראל במבחן - ייפגע