התרגשות רבה שררה הבוקר (שבת) בנמל התעופה בן גוריון, כאשר עשרות צנחנים ביצעו צניחה חופשית בלב הנמל, זאת ברקע השמיים הסגורים, וההשבתה כמעט מלאה של הפעילות האווירית בישראל. המבצע הלוגיסטי המורכב נערך בשיתוף עם רשות שדות התעופה, ובמהלכו מטוס קל המריא שלוש פעמים, פעמים כאשר בכל פעם ישבו על סיפונו כ-15 צנחנים, אשר חלקם צנחו יותר מפעם אחת.

כאמור, המטוס הקל עלה לגובה של 11 אלף רגל, ומשם יצאה הצניחה ההמונית - שהחלה בדקה של צניחה חופשית, ואחריה כארבע דקות של ריחוף באמצעות המצנחים, עד הגעתם לקרקע ולשדה התעופה הריק. בין הצונחים - מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין וראש אגף המבצעים אלוף אהרון חליוה. "זו היתה חויה מהממת ומרגשת", סיפרה שני, שהיתה בין המשתתפות במבצע הצניחה, "היה מוזר וגם קצת עצוב לראות את המטוסים הרבים שעומדים מושבתים בשדה התעופה".

צניחה חופשית בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
צניחה חופשית בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

צניחה חופשית בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
צניחה חופשית בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

שי ממועדון הצניחה בשמרת הוסיף כי "זו היתה חוויה של פעם בחיים - אנחנו רגילים לצנוח בנופי ים או בנופי הגליל ירוקים, וזו הפעם הראשונה שאנחנו צונחים בנוף אורבני, ועוד בשדה התעופה בן גוריון" הוא ציין כי "זה היה אירוע מיוחד והיסטורי, אך היה קצת עצוב לראות את המטוסים העומדים כשהם ריקים". אולה, שהשתתפה גם היא בצניחה אמרה: "מאוד התרגשנו, אנחנו רגילים לצנוח באזורים אחרים לגמרי". לדבריה, מדובר בחוויה מיוחדת, שהם מעולם לא ישכחו. 

מבצע הצניחה הסתיים לאחר כשעה וחצי, ברקע עשרות צלמים ועובדים בשדה התעופה שתיעדו את האירוע ההיסטורי. עובדים בנמל התעופה בן גוריון הביעו תקווה שבקרוב לא נראה עוד כדורים פורחים וצנחנים על המסלולים, אלא רק מטוסים ממריאים ונוחתים.