דבר כזה עוד לא היה בעידן הקורונה. קרן הכט, הזמרת בעלת קול האלט החם, גייסה את כל משפחתה הקטנה לקליפ של שיר, המהווה מקדמה לקראת אלבום שאיתו תחגוג את יובלה ה-50, הממשמש ובא.

"מוטב להיות יצירתיים ולעשות מעשה", מצהירה הכט, מלחינת השיר "אז אמרו לך", שנראית בו כשהיא עושה מה שהיא יודעת הכי טוב, כלומר לשיר. לקריאתה לדגל התייצב בעלה, זיו כץ, העוסק ביום-יום בשיווק מקררי-רכב. לא רק שנטל על עצמו את הפקת הקליפ וכתב את מילות השיר, כמו גם את כל שירי האלבום שבדרך, אלא גם נראה בקליפ להרף עין.

כפי שאתם מבינים, זה לא הכל. במרכז הקליפ נראה גברבר צעיר עוזב את חברתו לאחר מריבת אוהבים חפוזה וכדי להתאושש, הוא סר לבית-קפה, שם הוא משיב את נפשו בקפה מרענן ואגב כך מחליף מבטים עם המלצרית במקום, שלאכזבתו עד מהרה נפנית לשרת אחרים. אם החברה והמלצרית נראות אפעס דומות באופן מחשיד, אלה הן רומי ויולי, התאומות הזהות בנות ה-18 לבית כץ.

והגברבר? - הוא איננו שייך למשפחה, אבל מי יודע, אולי בעתיד. כשהכט חיפשה שחקן צעיר, נראה היה לה טבעי לפנות למוטי גלעדי, כוכב הבידור הבלתי נלאה, מי שביים את תוכניתה האחרונה. "נשאל את לירון", הציע. לירון הינה בת הזקונים של גלעדי מנישואיו לאסנת וישינסקי. בלי לחשוב הרבה היא העלתה את שמו של מיכאל וילוז'ני, פרח-משחק מבטיח בן 19. מסתבר שבגנו של שמואל וילוז'ני צומח תפוח, שנפל לא הרחק מהעץ.

וזה עדיין לא כל הסיפור שמאחורי הקליפ. שמו של הבמאי הכשרוני שלו, ניר פרידמן, מתעתע. לא, זה לא כוכב סדרת  "הפוך" של שנות ה-90, אלא המורה לקולנוע והמחנך של רומי בבית ספר "אורט טכניקום", בגבעתיים. "מאז שרומי התחילה ללמוד אצל ניר, היה לנו דיבור שאולי נעשה פעם משהו ביחד", מספרת הכט, שעם המרץ שלה ידעה להוציא את הדיבור אל הפועל.

צילומי הקליפ לשיר - שנכתב לפני הקורונה והופק מוזיקלית במקצב פופי קליל על-ידי ראובן חיון, "פצצת כישרון", כהגדרת הכט - כבר נעשו בהתאם למגבלות ואמורים להפוך אותו לאחד מלהיטי התקופה.

אגב, אם הזכרנו את שנות ה-90, זה העשור שבו התגלתה הכט ואיתו היא מזוהה עד היום. כמה מילים עליה. היא מגבעתיים. בתם של קצין משטרה ושל מעצבת אופנה. מגיל 13 למדה פיתוח קול אצל זמרת העבר זמרה אורנת. המפיק הראשון שלה בהיותה תלמידת י"א היה שוקי שוקי, מי ששר עם דורית פרקש את "גן נעול". לדבריה, כבר אז חגגה קליפ ראשון שזכה בתחרות קליפים.

"עם הזכייה הזאת היה לי ברור שאני הולכת לכבוש את המדינה, אם לא את העולם", הכט נזכרת. אבל אז צה"ל קרא לה כדי לשרת בלהקת חיל האוויר עם ירדן בר-כוכבא ואמנון פישר. טלטולי הקריירה שלה החלו כשאלבום שהקליטה בעודה במדים נגנז.

זמן-מה הכירו אותה כ"זמרת-של-אביב-גפן". הכט הגיע אליו לאחר ששמעה את שירו "אתה פה חסר לי" בביצוע הנהדר של נורית גלרון. "בהתחלה הוא היה מותק, מסביר פנים כזה, כולה בן 19 וחצי", היא מעידה. "אני מת על הקול שלך", כך הוא החמיא לה לטענתה ובהמשך למחמאה כתב והלחין לה אלבום שלם שיצא ב-93'. "הקשר בינינו היה יפה עד שהפסיק להיות יפה", הכט מגלה טפח ומכסה טפחיים.

 ה"פיצוץ" בינה לבין גפן לא תרם לקריירה שלה. אלבומה השני, "עונה שנייה לאהבה", שבו עבדה עם המוזיקאים ארז נץ ואלי זולטא, לא המריא, הגם שחתם אותו ביצוע שלה עם זהבה בן ועם חיה סמיר  ל"ילדים של החיים", שירו של שלום חנוך.

למשך תקופה נעלמה הכט מהרדאר עד שפגשה את בדרן העל מוטי גלעדי, שעם נסיונו העצום התגייס לכתוב לה מופע ולביים אותה. "אמן משכמו ומעלה, שהצליח להוציא ממני משהו שלא ראו אצלי עד היום", היא מתפעלת ממנו. "זמרת מיוחדת עם הופעה נאה ומרשימה", הוא מחמיא לה.

לא שכחנו את הקורונה. "בהתחלה כמו כולם הייתי בשוק מהעניין", כך הכט. "זה כאילו שהעולם נעצר ועושה אתחול כדי להזדכך מכל הזוהמה שהצטברה. בינתיים מזעזע מה שקורה בתעשיית הבידור פה. זה לא נורמלי איך שאנשים מגיעים עד פת לחם".

השתתפת בהפגנות?
"פעם אחת נסעתי עם זיו לירושלים כדי להזדהות עם המפגינים בבלפור. ניסינו להגיש פרחים לשוטרים ונדחינו".

הכט, שתחגוג כאמור 50 ב-11 בספטמבר - "מצאתי אחלה תאריך להיוולד בו" - מצפה בדריכות לחידוש ההופעות. "הכוח האמיתי שלי הוא על הבמות", היא אומרת. "אין לי שאיפות מופרזות. כל מה שאני רוצה זה להמשיך לעשות אמנות, לגעת באנשים ולרגש אותם בשירה שלי".