ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון, בני גנץ, הצהיר הערב (שבת) בראיון ל"פגוש את העיתונות" כי הוא אינו מעוניין בקיום בחירות, אך גם אינו מתכוון להתפשר בוויכוח על התקציב מול הליכוד. כמו כן, על רקע השמועות על כניסתו האפשרית של גדי איזנקוט לפוליטיקה, הצהיר גנץ כי הוא ימשיך לכהן כיו"ר כחול לבן.

"אני לא מעוניין בבחירות. תשעה מיליון אזרחים לא רוצים בחירות, אחד או שניים כן. רה"מ רוצה בחירות ואולי גם יאיר לפיד. המדינה צריכה יציבות כלכלית ופוליטית. ההסכם שלנו מאפשר את שניהם, אני לא באתי לעבוד בשביל ביבי אלא בשביל מה שאזרחי ישראל צריכים. אם לא נתעקש על ההסכם הכל יתפרק. אני לא מתכוון לשחק עם עניין התקציב", אמר גנץ.

בנוסף, אמר גנץ כי הוא לא מתחרט על כניסתו לממשלה: "לא מתחרט אפילו לשנייה שנכנסתי לממשלה. אני מחפש את טובתה של מדינת ישראל. היה פה משבר נוראי - בריאותי וכלכלי, אי אפשר היה להישאר אדיש למצב. זה לא נוח ולא מלבב אבל זה הכרחי. אני קם בבוקר בשביל לעשות למדינת ישראל. לעצמי עשיתי מספיק, היו לי ארבע-חמש שנים מחוץ לצבא שהתעסקתי בעצמי והיה על הכיפאק. אני קורא לאחדות ולשמירה על הדמוקרטיה, מחזק את מערכת המשפט, לוקח תוכנית שטוחה שמחלקת כסף לכולם ומנתב אותו לשכבות החלשות. אני מקדם את האג'נדה של המדינה".

"אני מבין את השנאה כלפי נתניהו ואת האכזבה ממני. אני לא יכול לעסוק רק בפוליטיקה, רק לשבת עם דף נייר וחושבים האם 1+1 יוצא 3 בחשבון הפוליטי", הוסיף.