יד ימין האלימה: יונה אברושמי, הרוצח שיידה רימון יד לתוך הפגנה של שלום עכשיו ב־1983, שפך אתמול דלי צונן של מי ביוב באושים על דף המסרים הבלפוריסטי המעודכן. דבריו, בראיון מטלטל ליגאל מוסקו ב"אולפן שישי", הנחיתו את כל קשקשני הימין, באבחה אכזרית אחת, אל קרקע המציאות.

ההפגנה בכיכר פריז בירושלים

לא צריך להיות גאון כדי להבין שהביביסטים מפמפמים בשבועות האחרונים בכל כוחם את הקריאה "לגנות את האלימות". קריאה חלולה, נטולת חשיבות כלשהי, שמופנית "לשמאל". אני שומע אותה כמעט מדי בוקר מחברי ושותפי לשידור ברדיו 103FM ינון מגל. "השמאל מפלרטט עם האלימות" מכריז מגל בדרמטיות מדי בוקר, "זה ייגמר רע", ומוסיף דרישה אולטימטיבית, נוקבת ונרגשת מ"השמאל" לגנות תיכף ומיד את האלימות, או את הפלירטוט עם האלימות.

אברושמי, שרצח את אמיל גרינצווייג ופצע תשעה נוספים (ביניהם יובל שטייניץ ואברום בורג), הגחיך את פסטיבל הגינויים הזה בשניים־שלושה משפטים מטלטלים שאמר למוסקו. המפגינים הם חיידקים, הם מסוכנים וצריך להרחיק אותם מהחברה (מי שמדבר), יש חבר'ה צעירים שיודעים מה לעשות וצריכים להגיע לבלפור ולטפל בהם. לא, לא רק שהוא לא מתבייש או מביע חרטה על מעשיו, להפך: הוא מקבל עליהם תמיכה עד היום. מעניין ממי.

נתניהו בסיור בשערי צדק (צילום: אמיל סלמן)
נתניהו בסיור בשערי צדק (צילום: אמיל סלמן)

לסטטיסטיקה יש מנהג מגונה, בעיקר בימים אלה שבהם האמת הפכה לעניין מחתרתי: היא לא משקרת. אז הנה רשימת הרוצחים, טרוריסטים ובריוני ימין משלושים השנים האחרונות. אני מקווה שלא פספסתי (אם כי אני בטוח שכן): יונה אברושמי, דוד בן שימול, מנחם לבני וחבריו למחתרת היהודית, ג'ק טייטל, שר ויזגן, עדן נתן זאדה, אלירן גולן ואלכסנדר רבינוביץ', גור האמל, דניאל מורלי, ברוך גולדשטיין, דני טיקמן, טל שחר, זאב וולף, נחמיה משבאום וגרשון הרשקוביץ ("סיירת הנקמה"), נחשון וולס, עמי פופר, רפאל סלומון, ישראל לדרמן, דני אייזנמן, גיל פוקס ומיכל הלל, אלן גודמן ויגאל עמיר.

זו המציאות: "השמאל מפלרטט עם האלימות", הימין מבצע. כשמורמת יד ובה רימון, תת מקלע, טיל לאו, מטען חבלה, סכין או אלה, בסוף זו יד ימין. ככה זה אצלנו. הטבלה אינה משקרת. ולכן הניסיון של הימין, בהשראת המבוע מבלפור, להפוך את השמאל למחולל האלימות הגדול הוא פחות מפתטי. את הטון נותן הבכיין הראשי, האיש השמור והמאובטח במזרח התיכון, ראש הממשלה נתניהו, שלא מפסיק לקונן על האיומים נגדו. כל פרופיל פייסבוק מפוקפק שמקיא משהו לתוך מרחבי הרשת, הופך מיד למחול חרבות שמאשים את השמאל בקשירת קשר לפשע נגד האנושות.

ההפגנה בבלפור  (צילום: מרק ישראל סלם)
ההפגנה בבלפור (צילום: מרק ישראל סלם)

אז חברים, יש לי חדשות בשבילכם: ראשית, אין שמאל. מי שמפגין ברחובות אלה אזרחי ישראל. המפלגה היחידה שהצטרפה אליהם באופן רשמי היא יש עתיד־תל"ם של יאיר לפיד ובוגי יעלון. שניהם לא שייכים לשמאל. שנית, האלימות מגיעה בדרך כלל, וגם בימים טרופים אלה, מימין. טלו קורה מבין עיניכם, ואם אפשר אז טלו משם גם אלה, אקדח או סכין, ככל שיימצאו. תודה.