לשם שינוי? נהנינו: ג'רבי זוכה במנות הכי שוות, רגב ואלה מתחרים על תואר "השורד הכי נאחס" וגיא זוארץ כמעט לא מעצבן אותי – זה אמנם נשמע הזוי, אבל סיימתי לצפות בפרק של "הישרדות" מבלי לכעוס ולהתלונן. מה קרה פה והאם אני חולמת? בואו נתחיל מהר, לפני שנחזור לשגרה המוכרת והביזיונית.

המכירה הפומבית הגיעה, אחת המשימות היחידות שקשה להפקה להתערב בה – וכנראה זו הסיבה שהיה כל כך מהנה לצפות בה. אז נכון שרמת הפרסים ירדה משמעותית – כאשר בעונה הקודמת משתתף זכה בשף מקצועי שבישל עבורו ארוחת 8 מנות וכאן שיא הגורמה הסתכם בנקניקייה שנמכרת מחוץ לפארק הירקון אבל בואו, כל עוד לא המציאו משום מקום ארבעה פסלי חסינות לאסי בוזגלו בלי סיבה, אני לא מתלוננת.

עידן חביב (צילום: צילום מסך רשת 13)
עידן חביב (צילום: צילום מסך רשת 13)

השורדים מגיעים לספסלי המכירה כשהם נראים כאילו יצאו מצילומי הקליפ "פאוץ'" של נועה קירל, חמושים בשטרות הפסו הצבעוניים ומוכנים למלחמה על כל דבר אכיל שיקרה בדרכם. אך לצד פסטה, נקניקיה ומנה חמה – צפינו אמש גם בכמה רגעים בהחלט בלתי נשכחים.

אוי, קארמה, איזה דבר נהדר. אחרי שנהנו להקטין ולהשפיל את הג'רביז, ואת אלינה ובני בראשם, נראה כי ההפקה נרדמה ונתנה לרוח הצדק לתפעל את העניינים במכירה הפומבית – אחרת איך ניתן להסביר את העובדה שחברי הבוזגלוס נפלו בזה אחר זה כשבזבזו את כספם על הפרסים העלובים והמביכים ביותר בזמן שירדן, עידן ובני לא הפסיקו לבלוס?

אסי בוגזלו (צילום: צילום מסך רשת 13)
אסי בוגזלו (צילום: צילום מסך רשת 13)

אחד מרגעי השיא שמור לרגב, שנפל בקסמו של גיא כאשר הצהיר שמתחת לקלוש מסתתר הדבר שאדון הוד המסותת הכי ירצה בו בעולם. עכשיו, בואו – 839 פרקים כבר שודרו העונה והדברים היחידים שאנחנו יודעים על רגב הם שהוא חוזר אחרי כל מילה של אסי ו – שהוא מזריק בוטוקס. אז מה הפלא שמתחת לקלוש הסתתר מזרק עם החומר הנכסף? רגב פחות ראה את זה מגיע ונאנח בתסכול, ואני לראשונה העונה רציתי לחבק את גיא מרוב התרגשות. אך רגב לא היה לבד בביצת הנאחס: אסי, ששכח להשאיר את האסטרטגיה במחנה, החליט לגנוב ברגע האחרון מבני פרס שזמם עליו רק כדי לנקום בו על העריקה לג'רביז  – ונדהם לגלות שמתחת לקלוש מסתתר בקבוקון עלוב של מים היישר מים המלח, ואם זה לא מספיק – בהמשך גם זכה במנת גפילטע פיש, שבהימור גס לא נראה לי כי הוא הרבה לאכול את מאכל האלים הזה בילדותו. בתאבון, שייח'.

הקארמה המשיכה לספק את הסחורה גם בכל מה שקשור לדוגמנית איילון. תראו, ניסיתי להזכיר לעצמי שמדובר בבחורה בת 22 בסך הכל ושזה לא יפה לשמוח לאיד (מה אני ליטל סמדג'ה?) אבל אי אפשר להתעלם ממה שקרה אתמול. זה התחיל עם סשן דמעות וסיפורים עצובים בתחילת הפרק שניסה לספק הסבר כושל לעובדה שאלה נבחרה כ "השורדת המשעממת" ו"זו שלא ירצו לשמור איתה על קשר", אך אותי זה לא ריצה כלל ולא הצדיק את שצף הטינופת שהשורדת הזו מספקת בכל פעם שמישהו מעט מרגיז אותה.

אלה איילון (צילום: צילום מסך רשת 13)
אלה איילון (צילום: צילום מסך רשת 13)

בהמשך, רצף הימורים גרועים הוביל את אלה לזכות בשעת תספורת ואיפור מעשה ידיו של פיליפיני מפוקפק שהפך אותה מדוגמנית בינלאומית למי שנראתה כמו בליינית שעברה לילה שתעדיף לשכוח במועדון שכוח אל בדרום תל אביב. משם, זה המשיך בהוצאת מאות פזו על תמונה (!) של חומוס, שהותירה אותה רעבה וענייה, אבל היי – לפחות מאופרת! אוי, לו רק אלינה יכלה לצפות במחזה הזה, זו וודאי הייתה נקמה מתוקה.

לעומתם, חברי הג'רביז סיימו את המשימה שבעים ומאושרים כאשר עידן ניצח בקרב על הסביח מול אסי (מי ייתן וניצחונותיו לא יסתכמו במאכלים עיראקיים בלבד), בני זכה בג'חנון מפנק וירדן הפגינה כישורי אסטרטגיה מרשימים, שחבל שלא הוכיחו עצמם גם במשחק עצמו, וגרמה לכולם להתרושש כדי שתזכה בשלל הגדול – פלטת חומוס ונקניקייה מיוזעת שגרמו לבוזגלוס להזיל ריר שכמעט גרם לשיטפון באי.

ירדן ג'רבי (צילום: צילום מסך רשת 13)
ירדן ג'רבי (צילום: צילום מסך רשת 13)

אוף, חבל שנגמר. מזה שבועות ארוכים שלא זכינו במנת "הישרדות" חמימה ומפנקת כמו זו – כמעט שכחתי שהעונה נפרסת כבר על 3 שנים בערך, שאורכו של פרק קצר יותר ממשך הזמן שעובר בין בדיחת יעקב בוזגלו של גיא לבין תזכורת שאלה איילון דוגמנית ושלישראל יש צחוק בלתי נסבל. אבל חכו עם השמפניה, בפרומו לפרק הבא נראה כי אסי מנסה להחזיר את בני לבוזגלוס – אז כנראה שלמרות הכל,  נותרו לנו רק כמה שעות בודדות של רוגע ושלווה.