בעיצומו של המשבר בקואליציה ובצל ההודעה על ביטול ישיבת הממשלה השבועית, פורסמו הבוקר (ראשון) הקלטות בלעדיות של שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ בגל"צ, בהן נשמע האחרון כשהוא תוקף בחריפות את רה"מ בנימין נתניהו. במסגרת זו רמז גנץ כי נתניהו "מפלג בשביל לשלוט". 

"אני לא חושב שזה בסדר שיש ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום", אמר גנץ לחברי מפלגתו בשיחת זום שקיים עמם. "אמרתי את זה, ואני לא משנה את דעתי".

ראש הממשלה החלופי הוסיף: "אני לא מפלג בשביל לשלוט ואני לא משניא אף אחד בשביל לחזק את הבייס שלי, ותאמרו לעצמכם מי האנשים שנוהגים אחרת ממני. מי משניא בשביל לחזק את הבייס, מי מפלג בשביל להמשיך לשלוט. אני מודיע לכם - זה לא אני, והחבורה פה היא חבורה בעלת רמת אינטליגנציה גבוהה, ולכן אני לא צריך לתת פרשנות למה שאני אומר". 

חילופי האשמות בין המפלגות

אתמול, כאמור, על רקע איום הבחירות, מסרו גורמים בכחול לבן, כי "ישיבת הממשלה לא תכונס מחר (ראשון), אלא אם כן יעלו נושאים הקשורים למאבק בנגיף הקורונה". 

בליכוד מיהרו לפרסם הודעה משלהם, בה נמסר: "ישיבת הממשלה לא תתכנס מחר (ראשון) בשל סירובם של כחול לבן להעלות לסדר היום תוכנית סיוע כלכלית ממשלתית של ראש הממשלה ושר האוצר להתמודדות עם משבר הקורונה בהיקף של 8.5 מיליארד ש״ח, הכוללת בתוכה סיוע לאוכלוסיות בסיכון". 

במפלגה בראשות נתניהו ציינו עוד כי "בתוכנית יועברו 700 מיליון שקלים בעבור הבטחת ביטחון תזונתי למשפחות מוחלשות ו-600 מיליון שקלים לטובת הארכת מענקי ההסתגלות לבני 67 ומעלה שהוצאו לחל"ת עד לחודש יוני 2021. הליכוד דורש מכחול לבן שלא לסכל את העברת הכספים לאזרחי ישראל בעת הזאת של התמודדות עם משבר הקורונה".

נאום נתניהו במליאה

בכחול לבן לא נותרו אדישים לתגובת הליכוד, והשיבו: "ישיבת הממשלה מחר לא תתקיים לאור התעקשות הליכוד לא לקיים את ההסכם הקואליציוני ולא לאשר את תקנון הממשלה המבטיח את יציבותה. זו לא הפעם הראשונה בה הליכוד לא עומד בהתחייבותו, וכל תירוץ אחר הינו שקר מוחלט לציבור הישראלי. כחול לבן הודיעה לליכוד שכל הצבעה הקשורה בקורונה לא תסבול דיחוי ותעבור בהצבעה טלפונית.

לגבי תוכניתו של שר האוצר, מדובר בתוכנית בעלות של מיליארדים הנוגעת לטווח הארוך שטרם הוצגה במלואה וטרם גובשה סופית. הנסיון להעלות אותה מהיום למחר הוא לא יותר מאשר ספין לא אחראי. אנו מצפים מהליכוד לעמוד בהסכם ולאשר את תקנון הממשלה שיאפשר את המשך היציבות שכל כך נדרשת בעת הזו. תשעה מיליון אזרחי ישראל מצפים מהממשלה ליציבות ואמינות, וכחול לבן לא תסכים לערער זאת".