הותר לפרסום: שירות הביטחון הכללי (שב"כ) עצר בחודש שעבר את המחבל שהיה מעורב בפיגוע הרצחני במרץ 2010, בקרבת היישובים נירים ועין השלושה שבעוטף עזה. בפיגוע נפלו שני חיילי צה"ל, סמל ראשון אילן סביאטקובסקי ז"ל ורב סרן אלירז פרץ ז"ל ונפצעו שני חיילים נוספים.

כאמור, עבדאללה דע'מה, תושב רפיח בן 38, נעצר ביולי בחשד למעורבותו בפעילות טרור כנגד חיילי צה"ל. מהחקירה עלה כי הפיגוע תוכנן על ידי ארגון שהדאא' אל אקצא החל מספטמבר 2008, ובוצע בפועל על ידם במרץ 2010, בעוד שארגון הג'יהאד האיסלאמי (הגא"פ) לקח אחריות על ביצוע הפיגוע. עוד עלה כי סמוך ליולי 2008, עבדאללה, אשר היה פעיל בשהדאא' אל אקצא, הסכים יחד עם פעיל נוסף, עדנאן אבו האני, להצעת הארגון לבצע פעילות טרור נגד ישראל ולגייס, לשם כך, פעילים נוספים. השניים גייסו את בסאם אבו דגמה לשורות הארגון, וזאת לצורך ביצוע הפיגוע, כאשר דע'מה שימש כמפקדו בחוליה. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "התבשרתי הבוקר על לכידת המחבל שהיה מעורב בתכנון הפיגוע הרצחני על גדר גבול רצועת עזה במארס 2010, בו נפלו סמ"ר אילן סביאטקובסקי ז"ל ורס"ן אלירז פרץ ז"ל. ידעו כל מבקשי רעתנו שגם אם יחלפו שנים - מדינת ישראל לא תרפה עד שנבוא חשבון עם המחבלים".

במסגרת ההכנות לפיגוע, איתרו חברי החוליה מיקום מתאים לביצוע הפיגוע סמוך לגדר המערכת, בקרבת אדמתו של אבו דגמה. כמו כן, חברי החוליה גיבשו מתווה להנחת מטען כנגד כוחות צה"ל הפועלים בגזרה וגייסו פעילים נוספים לשורותיהם. עוד עלה בחקירה כי חברי החוליה אישרו את מתווה הפיגוע עם הארגון, אשר היה אמור לספק להם את מטען החבלה למימושו. כמו כן, חברי החוליה עברו אימוני ירי לשם שימוש בנשק בזמן הפיגוע, בהם דע'מה לא לקח חלק, לאור פציעה קודמת שמנעה את השתתפותו.

מהודעות השב"כ עולה, כי החוליה פעלה להוצאת הפיגוע לפועל, תוך ניסיונות של דע'מה להשיג מטען מתאים מהארגון. לאחר מספר ניסיונות כושלים לקבלת המטען וסמוך לפני מועד הפיגוע, השיג אבו דגמה מטען ונשק לביצוע הפיגוע מארגון הגא"פ וביצע אותו יחד עם פעילי טרור אחרים, במתווה שסוכם עם עבדאללה ועדנאן. מהחקירה עולה שדע'מה שידל את אבו דגמה לבצע פיגוע טרור שנועד להביא למותם של חיילי צה"ל. יצוין כי אבו דגמה נהרג ב-16.8.10 במהלך ניסיון הטמנת מטען כנגד כוחות צה"ל על גדר המערכת ברצועת עזה.

מלבד מעורבותו בפיגוע, עלה בחקירה כי עבדאללה שימש בתפקיד פיקודי בארגון שהדאא' אל אקצא, היה מעורב בפעילות טרור כנגד כוחות צה"ל ולמעשה שימש כפעיל בארגון עד למועד מעצרו. פרקליטות מחוז דרום הגישה היום כתב אישום חמור נגדו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, המייחס לדע'מה עבירות שעניינן שידול לרצח של חיילי צה"ל, ניהול בארגון טרור וחברות בארגון טרור.

מהשב"כ נמסר: "שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול ללא לאות על מנת לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל מפני איומי טרור ולמיצוי הדין עם מעורבים בפעילות טרור, גם בחלוף שנים רבות ממועד ביצוע הפיגוע".