הקש שישבור את גב הגמל? בעיצומו של המשבר המאיים על עתידה של הקואליציה, מתכוונים ביש עתיד להעלות ביום רביעי הקרוב להצבעה את החוק המונע ממי שהוגש כנגדו כתב אישום להרכיב ממשלה. ‏גורמים בכחול לבן מסרו למעריב כי "נתכנס בהמשך השבוע כדי לקבל החלטה על אופן ההצבעה שלנו על הצעת החוק".

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "כהונתו של ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות חמורות ובראשן עבירות של שחיתות וטוהר מידות, עומדת בניגוד מוחלט לנורמות המוסר הנדרשות מנבחר ציבור".

יאיר לפיד, משה יעלון  (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
יאיר לפיד, משה יעלון (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

ראש האופוזיציה, ויו"ר יש עתיד-תל"ם, יאיר לפיד אמר היום: "זה שאין היום ישיבת ממשלה ואנחנו דוהרים לבחירות כי לראש הממשלה יש כתבי אישום וזה מעסיק אותו זו בושה וחרפה. לאנשים אין מה לאכול, עסקים נסגרים. אנחנו בגלל זה ביום רביעי הקרוב נשים על שולחן הכנסת את הצעת החוק שלא מאפשרת לאדם לרוץ לראשות הממשלה עם כתבי אישום פליליים. המצב לא יכול להימשך".

בהקלטות בלעדיות שפורסמו הבוקר בגלי צה"ל נשמע גנץ כשהוא אומר לחברי מפלגתו: "אני לא חושב שזה בסדר שיש ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום. אמרתי את זה, ואני לא משנה את דעתי". בסיעת ישראל ביתנו מתכוונים להצביע בעד החוק, בעוד שבכחול לבן, כפי שצוין מתלבטים כיצד לפעול.

אתמול הודיע גם יו"ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ, כי הוא מתכוון להניח על שולחן הכנסת את החוק שאוסר על אדם המואשם בפלילים להרכיב ממשלה. לדבריו: "לא ייתכן שאדם המואשם בפלילים ינהל מדינה שלמה על פי גחמות ואינטרסים פליליים. זהו חוק, שהוא בבחינת מובן מאליו, למען המדינה, הכלכלה והדמוקרטיה הישראלית, שימנע מחשודים בפלילים לקבל מנדט להרכבת ממשלה. בכנסת הנוכחית יש רוב לחוק זה, חברי הכנסת מבינים כמה חיוני לקדם אותו, והוא יכול למנוע בחירות רביעיות תוך שנה".