חשד להסתה: המשטרה באישור פרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים החליטה לפתוח בחקירה פלילית נגד יונה אברומשי בחשד לעבירות של הסתה לאלימות. במשטרה בחנו את הדברים שאמר אברושמי במהלך ראיון ששודר עמו בשישי האחרון, אז התבטא באמירות המעלות לכאורה חשד לאמירה של הסתה לאלימות. בעקבות הפרטים ובתום הבדיקה קיבלה המשטרה את אישורה של הפרקליטות לפתוח בחקירה והיא תנוהל ביחידת ההונאה של מחוז תל אביב. 

כזכור, אתמול החלה סערה במערכת הפוליטית וברשתות החברתיות בעקבות הראיון ששודר אמש בחדשות 12 עם אברושמי, שרצח את אמיל גרינצוויג במהלך הפגנת "שלום עכשיו" ב-10 בפברואר 1983 בירושלים. כאמור, ברקע ההפגנות הסוערות בשבועות האחרונים בבלפור חזר העיתונאי יגאל מוסקו אל הדמויות המרכזיות בהפגנה שבה נרצח גרינצוויג, ובמסגרת הכתבה ראיין את הרוצח אברושמי. "כשאתה אוהב בן אדם אתה מוכן למות בשבילו. אהבתי את בגין אז כמו שהיום הם מעריצים את נתניהו, ואת נתניהו אני אוהב יותר מאת בגין. אני לא הולך היום לבלפור. יש בחורים צעירים, הם ילכו לשם, והם יודעים מה לעשות", אמר אברושמי.

יונה אברושמי בבית המשפט, ארכיון (צילום: פלאש 90)
יונה אברושמי בבית המשפט, ארכיון (צילום: פלאש 90)

עוד אמר הרוצח, ששוחרר לאחר 27 שנים בכלא: "אני שונא אותם גם היום, וגם הם שונאים אותי. הם אנשים רעים, עוכרי ישראל". כזכור, בחקירתו לאחר הרצח אמר אברושמי שהמפגינים הם "כמו חיידקים שצריך להשמיד אותם" וכך הוא חושב גם היום: "חיידקים הם חיידקים, גם היום הם חיידקים. אין ויכוח על זה, הם מפיצים מחלות, צריך להרחיק אותם מהחברה".

בתגובה לראיון, תנועת 'קריים מיניסטר' הגישה תלונה במשטרת כפר סבא נגד יונה אברושמי על הסתה חמורה לרצח ודרשה לעצור אותו מיד.
התנועה העבירה הבוקר פנייה דחופה לממלא מקום המפכ"ל, מוטי כהן לקראת ההפגנה הערב - "אם אברושמי לא ייעצר והערב תהיה אלימות, דם המפגינים יהיה על ידה של המשטרה".

עורך דינו של אברושמי התראיין בעקבות התקרית ברדיו 103FM, אמר כי "מילים לא הורגות. מילים לא הרגו עד היום, אם תיקח שמאל קיצוני שמתבטא בצורה קיצונית, על שרון אמרו רוצח".