75 אחוזים מגולשי מעריב מתנגדים להטלת סגר כולל על מדינת ישראל, זאת ברקע העלייה במספר החולים הכולל בקורונה, ומספרי החולים הקשים והמונשמים בפרט, כך עולה מנתוני סקר מעריב. בניגוד לדעת נתניהו, רוב המצביעים טוענים כי סגר כללי ירסק את הכלכלה, לעומת 25% שטוענים כי אין אופציה אחרת לפעולה.

נתניהו ושר התרבות חילי טרופר בהצהרה משותפת על עולם התרבות. צילום: לע"מ

גורמים שמכירים מקרוב את עבודת קבינט הקורונה אמרו ל"מעריב": "יש הערכה רבה כלפי גמזו מבחינת אופי הטיפול וגם מהעובדה שהוא לא מוטה, אלא מתייחס בכבוד לכל מקום שאליו הוא מגיע. אי אפשר להתכחש למורכבויות, וזה באמת ראוי להערכה".

אולם גורם אחר אמר: "גמזו הביע בעבר רצון להיות שר בריאות בפועל. אני חושב שעולה חשד שבשבילו זאת הזדמנות לדריסת רגל קטנה בחיים הפוליטיים־ציבוריים. כלומר, הזדמנות שהציבור יראה מי הוא ויעריך אותו. יש פוליטיקאים שלא רוצים לספק את זה, לא רוצים שהוא ינהל משהו שיצליח. ברור שכולם רוצים למגר את המגיפה, אבל לא רוצים הצלחה שתהיה חתומה על שמו". 

על רקע החלטות קבינט הקורונה אתמול, נשאלת השאלה עד כמה דעתו של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, נחשבת בשלב זה. גמזו כבר ספג ביקורת בשבוע שעבר על כך ששינה את עמדתו בנוגע לכניסת תלמידי ישיבות מחו"ל, לאחר שספג לחץ מצד שרים לאשר זאת. בשבוע שעבר התריע גמזו: "זו ההזדמנות האחרונה להוריד את מספר החולים היומי". 

לדבריו, "1,700 חולים ביום יוצרים עומס על מערכת הבריאות. היא עומדת בזה, אבל חייבים להמשיך במגמה של הפחתת רמת התחלואה. המטרה של הממשלה היא להוריד את התחלואה לרמה של מאות עד 1 בספטמבר. ישראל השיגה הקטנה של התחלואה, עצירה, אולי הפחתה. 

הקבינט ביקש ממני לנקוט צעדים, כי אם הולכים לסגר - עכשיו זה הזמן - לפני תחילת הלימודים". בימים אלה גמזו מוסיף לסייר בין המגזרים השונים וללמוד מקרוב את המצב ואת אפשרויות הפעולה בכל אזור, על מורכבותו הייחודית.

תלמידים בבית ספר בימי קורונה (צילום: מרק ישראל סלם)
תלמידים בבית ספר בימי קורונה (צילום: מרק ישראל סלם)