פרקליטות המדינה צפויה להגיש הצהרת תובע נגד תשעת הנאשמים בפרשת ההתעללות בפעוטון ברמלה, בהם בעלת הגן ליטל ברסי, ובעלה משה (יחד עם שבע סייעות), כבר ביום רביעי הקרוב. אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, כתב האישום נגד התשעה, שמעצרם הוארך בשלושה ימים מוקדם יותר היום, יוגש כבר בראשית השבוע הבא.

במהלך דיון הארכת המעצר, שהתקיים בבית המשפט בראשון לציון, נחשפה כמות מקרי ההתעללות שאירעה בגן, ומדברי נציג המשטרה במקום עלה כי בזמן הקצר שבו ההורים נחשפו לזוועה הם צפו בכ-50 סרטונים משכבת גיל אחת, שתיעדו עשרות רבות של אירועי אלימות. אלא שמהחקירה של המשטרה ולאחר איסוף מצלמות האבטחה וה-DVR, עלה בדיון כי הם צפו בלמעלה מ-200 אירועי אלימות שחוו הילדים בגן. 

פרקליטתה של בעלת הגן, סוזי עוז סיני ארניה, טענה שהיא לא הייתה מעורבת בעבירות האלימות. מנגד, נציג המשטרה פקד יניב עמרם, טען שמצפייה בסרטונים עולה שברסי שהתה בחדר כשאחת הסייעות תקפה ילדים קטנים. 

הסייעות החשודות בהתעללות - נירית שויד (מימין) ורוחמה סעד (משמאל) (צילום: פייסבוק)
הסייעות החשודות בהתעללות - נירית שויד (מימין) ורוחמה סעד (משמאל) (צילום: פייסבוק)

גם השופטת זוהר דיבון סגל חיזקה את דבריו של פקד עמרם, וציינה כי "בעלת הגן נכחה וידעה באופן ברור על אלימות, ולכל הפחות הייתה אמורה לדעת על מקרי אלימות במצלמות. האלימות כללה הטחת הפעוטות על המזרנים, סטירות, מכות על חלקי הגוף השונים, השלכת אוכל על הצפה והשלכת חפצים. כל אלה הפכו לנורמה מקובלת ע"י צוות הגן ומדובר באלימות שלא דווחה. הגננת חשודה בנקיטת אלימות באופן ישיר כלפי פעוטות. אין להתעלם מכם שהיא הייתה נוכחת כשננקטה אלימות ע"י הסייעות כלפי הילדים, ואף הנחתה את צוות הגן לנקוט באלימות כלפי הפעוטות".

השופטת הייתה החלטית וחד משמעית והתייחסה בחומרה גם למעשיו של משה ברסי, בעלה של בעלת הגן, כשהיא מציינת כי "הוא לקח חלק פעיל באלימות. מדובר במי שפנו אליו לעזרה בטיפול בילדים שהיה קושי לתת מענה לצורכיהם. כאשר הילדים לא עמדו בציפיות של הסייעות, הן פנו אליו שיסייע להן לטפל בהם באופן אגרסיבי. לקחת אותן למקומות בגן שם היו נענשים". 

בהמשך, סיכמה השופטת דיבון סגל, ואמרה: "בנסיבות הללו, לנוכח ריבוי מקרי האלימות בגן, השיטתיות, ריבוי המעורבים, לא ניתן להפריד בין הדבקים ולהתייחס לכל אחד בנפרד. מדובר בפרשה חמורה ועולה מסוכנות לשיבוש". היא הוסיפה כי הפרשה היא רחבת היקף ומהנתונים עולים חשדות חמורים המצדיקים הישארות של המעורבים במעצר. 

ההורים ממשיכם לטעון כי הזוועות שהתרחשו בגן מזכירות להם ארגון פשיעה. "שלחנו את הילדים שלנו למעון הכי מבוקש ברמלה, מתוך אמונה שאנחנו מפקידים אותם בידיים בטוחות ומטפלות. בדיעבד, בצר לנו מסתבר שהפקרנו את הילדים שלנו בידי ארגון פשיעה, על כל המשתמע מכך, הן לנוכח ריבוי הקורבנות והן ונוכח ריבוי המעורבים. כל מי שהיה בגן הותיר צלקת בנפש של ילדינו", אמרו ההורים.

עו"ד סוזי עוז סיני ארניה, המייצגת את מנהלת הגן ובעלה, אמרה: "אני סבורה שהיה מקום לעשות הבחנה בין מרשיי, מנהלי הגן, לסייעות שנהגו באלימות. בשלב זה של הארכת מעצר ימים זו הפעם השלישית ראוי היה לשחרר אותם, ואנו שוקלים ערעור למחוזי".