תמונת מצב: משרד הבריאות עדכן היום (חמישי) כי 1,612 חולי קורונה מאומתים אותרו ביממה האחרונה מתוך 25,030 בדיקות שנערכו. סך החולים הפעילים מתחילת ההתפרצות עומד על 23,416, מתוכם 386 במצב קשה ו-114 מונשמים. ארבעה חולים נפטרו מחצות, ומניין הקורבנות הכולל עומד כעת על 643 אנשים. 

כמו כן, מתחילת ההתפרצות החלימו סך הכל 64,674 בני אדם, 60 מתוכם החלימו מהשעה חצות אתמול, וסך מקרי ההידבקות המאומתים מפרוץ המגיפה עומד על 88,733.

בצל העלייה בהיקף התחלואה, היום מסר בית החולים הדסה בירושלים חדשות מעודדות, כאשר שלושה חולי קורונה ראשונים שטופלו במסגרת ניסוי בנוגדנים מבוססי פלסמה, המשותף למרכז הרפואי ולחברת קמהדע הישראלית, הראו תוצאות חיוביות במסגרת הטיפול.

נתניהו מסמן מטרה בדרך לחיסון לקורונה. צילום: לע"מ

המחקר, שאושר ע"י משרד הבריאות, מקיף מספר בתי חולים בארץ, ובמסגרתו ניתן טיפול המבוסס על מוצרים שבודדו וטוהרו מפלזמה של תורמים שהחלימו ופיתחו רמה גבוהה של נוגדנים נגד הנגיף. כאמור, שלושת החולים הראשונים שטופלו במסגרת המחקר הדגימו הטבה קלינית מהירה ושוחררו לביתם.

מנהל המרכז, פרופ' זאב רוטשטיין, מסר: "אנו גאים להיות לא רק מעבדת בדיקות הקורונה העסוקה והאפקטיבית ביותר בישראל, אלא גם בית החולים האוסף מעשרות של מחלימים את הפלסמות שהם תורמים, על מנת לקיים מצוות ערבות הדדית ולהציל חולי קורונה מהתדרדרות למצוקה נשימתית וממוות".