יריב מלילי, הבעלים של בית תאילנדי ושל קאב קאם  ידוע באהבתו למנות מרתקות, מיוחדות, בעלות טעמים עזים או טעמים לא סטנדרטיים ולכן מידי פעם מגיחות להן מנות מהמטבח האמיתי של תאילנד, תפריטים מיוחדים, עם חלקי בשר שאנחנו לא רגילים אליהם, ירקות אחרים, עשבי תיבול חדשים וטעמים שאולי העזנו לטעום באיזה טיול רחוק בתאילנד.

ממש עכשיו השיקו בקאב קאם מגש פינוקים של ימי שני (לפחות ככה אני קוראת לזה) המבוסס כל שבוע על חומר גלם אחר, פופולארי במטבח התאילנדי כשהמטרה היא לייצר משחק טעמים ומרקמים עם כל החיה. גם חלקים שלא חשבתם שתאכלו. המגש יהיה בנוי  משני תפריטי טעימות, באחד יוגשו 5 מנות (140 שקלים למגש)  ובשני יוגשו 8 מנות (210 שקלים למגש), כששניהם יוגשו יחד עם סטיקי רייס.
אנחנו כמובן הלכנו על הגדול יותר וקיבלנו מגש עמוס צלחות גדולות וקטנות מלאות במטעמים שלא יצא לי לאכול עדיין.

קאב קאם (צילום: אסנת גואטה)
קאב קאם (צילום: אסנת גואטה)

מתי לאחרונה אכלתם אוזני חזיר?
חשוב להבין, המגש עצמו לא מיועד להיו ארוחת הערב המלאה שלכם. הוא בדיוק הגודל הנכון לנישנוש כיפי ומסקרן ואף משביע לצד קוקטייל משובח. אנחנו תכלס הוספנו למגש הזה עוד 32 מנות ושבענו ממש אז הוא גם די משתלם.
כשאנחנו הגענו , המגש היה כולו על טהרת החזיר, טעמנו סאי קוק איסאן -נקניקיית חזיר כבושה בשום וסטיקי רייס /  יאם הו מו - סלט אוזני חזיר חריף, בהחלט מנה שלקח לי כמה דקות להעז לנגוס בה והיא די מגניבה ובעלת טעמים פיקנטיים אבל קלילים, המשכנו לאב קגנאי מו - ברוסט וחלקי פנים קצוצים בתיבול ״איסאן״ שבאים כביס אחד פיקנטי / נם מו הו - ביס מושלם של בייקון פילה חזיר כבוש לכמה שעות ארוכות בשום בעלה בננה עטוף בבייקון ועלי "שיאפו / מנה מרתקת נוספת הייתה ה-אום לין מו - תבשיל קצת מרקי חריף עם ברוסט ולשון חזיר, שמיר, קישואים ומרה ; מו סאפ פאד פאק דונג-  זומנה מתקתקה קצת וממש מצויינת של חזיר קצוץ, עלי חרדל כבושים וביצה טרופה, מסוג המנות שבא לך להכניס לסנדוויץ כל בוקר ;  קיבלנו גם מנה של ברוסט חזיר ולוביה בקארי אדום ביתי וסיימנו במרק מופלא ורך - הואה מו צ'ים צ'ום -ראש חזיר מבושל עם עשבים תאיים, מרק מלא ארומות ורכות של עצמות.

כמובן כמו תמיד בקאב קאם, אלכוהול הוא חלק בלתי נפרד מהארוחה וגם פה רקחו כמה קוקטיילים שיתאימו לחריפות התאילנדית הקשוחה
נגרוני סמון פאי, נגרוני מיושן בהשרייה עם תבליני צפון תאילנד, כפיר ליים, קרצ׳אי, פלפל שחור טרי וצ׳ילי (48 ₪); דאקירי ממואנג, רום מושרה עם מנגו מאיה, ליים וכתר קוקוס וכפיר ליים (46 ₪); איסאן ברבן, וויילד טרקי נכתש עם פלפל אדום חריף, לימון, בזיל תאי וצ׳ילי "פריקינו" (48 ₪).- אל תוותרו על דרינק אחד לפחות, כי הוא משלים את החוויה בצורה מושלמת.

החוויה בארוחה הזו היא החשיפה למנות שלא הכרתם, טעמים וחלקים שלא חשבתם שתאכלו. אני מודה שאני מחכה בציפייה לראות מה יוציא יריב בשאר התפריטים וכמו תמיד , קאב קאם מספקת חווית אוכל מצויינת, חדשנות, אווירה צעירה ומלאת אנרגיות וקולינריה משובחת.

לינקולן 11 תל אביב כל שני החל משש בערב https://www.kabkem.com/