אחרי שאתמול הגישו את הצעת החוק לדחיית מועד אישור התקציב, קיימו היום (שני) חברי סיעת "דרך ארץ", יועז הנדל וצבי האוזר, מסיבת עיתונאים ובה הצהירו כי הם פועלים ככל יכולתם לגישור המחלוקות בממשלה ולמניעת בחירות רביעיות.

"אחדות היא אידיאל, היא לא הכרח", אמר הנדל. "אנחנו ימין ממלכתי ליברלי - יש כזה דבר. לא מצהירים נאמנות ולא חותמים נאמנות לאף אחד פרט למדינת ישראל. המדינה לא צריכה עכשיו בחירות, אנחנו במשבר שלא נראה מאז יום הכיפורים. למנוע תקציב ממשרדים ומעמותות זה לא נכון. הממשלה לא מתפקדת כמו שצריך, זה ידוע. צריך שכל חלקי הקואליציה יעבדו היום על ההסכמים והפשרות. האוזר ואני עובדים מסביב לשעון כדי לקרב את הצדדים ולפתור את המחלוקות". 

"שלוש פעמים הלכנו לקלפי וחזרנו רק עם תוצאה אחת: ממשלת אחדות. כל תקציב ידרוש הצבעה בכנסת, אבל הדחייה הזו היא אמירה חשובה. לא ניתן יד לממשלה צרה, לא נתנו בעבר ולא ניתן בהווה. החוק הזה שם על השולחן מבחן פשוט: מי שמצביע נגדו רוצה כאוס פוליטי. מי שמצביע בעדו מחפש פשרה ויציבות".

האוזר אמר: "הצעת החוק שלנו תעלה השבוע במליאה וצפויה לעבור בקריאה טרומית. זאת התקדמות חשובה, אנו על סף נקודת אל חזור ואנו עלולים למצוא את עצמנו במשבר שמדינת ישראל טרם חוותה אי פעם. אני קורא לכולם: גלו אחריות לאומית ותצביעו בעד החוק לדחיית התקציב".