קנס יוצא דופן: אנג'לו בולטי, פנסיונר איטלקי בן 83, המתגורר בעיר קסטיגרה וידארדו שבמחוז לומברדיה במדינה, נקנס משום שתרנגול המחמד שלו, קארלינו, המשיך להעיר את השכנים מידי בוקר, בשעות מוקדמות במיוחד. שוטרים שהגיעו בשבוע האחרון לביתו של בולטי, בסביבות השעה 4:30 לפנות בוקר, בשל תלונות של השכנים על התרנגול הרעשני, גילו כי אכן מדובר במטרד לא פשוט להתמודדות, והחליטו לקנוס אותו.

בולטי מצידו נדהם לשמוע כי נרשם לו קנס בסך 150 אירו, בגין הפרת כללים הקובעים כי על חיות מחמד להישמר במרחק של לפחות 10 מטרים מבתים של שכנים. הכלוב של קארלינו, שהוצב בחצר ביתו של בעליו, לא עמד בתנאים הללו. "אני חסר מילים - איזה צורך היה לקנוס אותי?", אמר בולטי במהלך ראיון בעיתון מקומי. בהמשך, הסביר כי התרנגול התגורר עמו בעשור האחרון, אך ניתן לאחרונה לחבר קרוב, בשל אותן תלונות מצד השכנים. לאחרונה, הוא שב לרשות בעליו המקוריים, שטיפל בו במהלך 20 ימים, משום שחברו יצא לחופשה.

תרנגולת (צילום: ingimage ASAP)
תרנגולת (צילום: ingimage ASAP)

הקשיש החליט כי יעתור נגד הקנס, והלין: "יכלו להגיד לי לפני שקיים חוק על שמירת מרחק. לא הבנתי את זה, אבל לא אעצור כאן. אצור קשר עם המשטרה, וגם עם השכנים. אני בעצמי הגשתי מספר תלונות שלא טופלו, ולא קיבלתי שום מענה". 

ראש העיר, אמה פרפטי, התערבה בתקרית ואמרה כי הרשויות היו חייבות להתערב ולנהוג כפי שנהגו בסיטואציה המוזרה. עוד הוסיפה כי התרנגול נמצא בביתו של בולטי כבר הרבה מעבר לימים שבהם נטען כי חברו היה בחופשה. "זה לא הגיוני ולא בסדר להשאיר חצי שכונה ערה לפנות בוקר", נימקה את עמדתה.