ניסיונות הפילוג של פוליטיקאים בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו בקרב ארגוני העצמאים נוחלים הצלחה. ל"מעריב" נודע כי המהלך האחרון הוא הצטרפותם של חלק מקבוצת מייסדי קבוצת "אני שולמן" להתאגדות חדשה במסגרת התאחדות המלאכה והתעשייה.

הפורשים התאגדו באמצעות עמותת "אנחנו", הנפרדת מ"אני שולמן" שממנה פרשו, והחליטו לשנות כיוון. הקבוצה כוללת את אוהד אלון (יזם בתחום התשתיות), שרון דדון (בעל משרד פרסום), רו"ח רויטל סיטון בן ארי (פעילה בכירה בלשכת יועצי המס ובעלת משרד לראיית חשבון), עו"ד צחי בן עיון (חקלאי מהגליל) ועו"ד גיל אפרתי (שותף במשרד עו"ד אפרתי).

כל אלה היו שותפיהם של אביר קארה ואיציק ותמר בנין להקמת "אני שולמן". הפרישה מהנהלת הקבוצה נעשתה לפני מספר חודשים, על רקע אי־הסכמה עם קארה על דרכה של תנועת המחאה שצמחה בפייסבוק. לאחרונה הושמעו טענות נגד קארה על כך שהוא מהדהד את המסרים של שר האוצר ישראל כ"ץ, שאיתו הוא נמצא בקשר רציף. בשלב מסוים אף הועלתה האפשרות שארגוני העצמאים ירוצו בבחירות הקרובות במפלגה נפרדת.

הפגנת העצמאים בכיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)

"העצמאים והעסקים הקטנים יוכלו להילחם עבור הזכויות שלהם רק אם יהיו חזקים ומאוגדים", אמר ל"מעריב" נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה יוסי אלקובי. 

יוסי אלקובי (צילום: דני שביט)
יוסי אלקובי (צילום: דני שביט)

המנכ"לית עו"ד רוית גרוס הוסיפה: "העולם השתנה, המקצועות השתנו וכך גם שוק העבודה. אנחנו מתחדשים ומשתנים עם הזמן, אך דבר אחד לא משתנה: הכוח שלנו כהתאחדות, שכל מהותה הוא מאבק על זכויות העסק הקטן בישראל". 

אין זה מהלך הפיצול הראשון בקרב ארגוני העצמאים. קדמה לו החלטתה של נשיאת לשכת רואי החשבון רו"ח איריס שטרק להצטרף לארגון הגג של המעסיקים בישראל, שבו חברים בין השאר התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר ואיגוד חקלאי ישראל. שטרק, שהייתה חלוקה עם כהן על ההתנהלות הציבורית של ארגוני העצמאים, נמנעה בשלב זה מפרישה מלהב. 

ישראל כ''ץ (צילום: פלאש 90)
ישראל כ''ץ (צילום: פלאש 90)

מהלך פוליטי נוסף שנועד לפגוע בארגוני העצמאים נוגע להחלטת בכירי לשכת נתניהו (בידיעת ראש הממשלה) להימנע מלהזמין את כהן לישיבות בנושא תוכנית הסיוע הכלכלית - בעקבות הביקורת שמתח על תוכנית המענקים. 

אי־הזמנתו של נשיא להב נעשתה למרות התחייבותו המפורשת של נתניהו לקיים עמו דיונים רצופים מדי סוף שבוע על דרכי פתרון לבעיות העצמאים. אגב, ניסיונו של נתניהו להדיר את כהן לא צלח, והאחרון זוכה לגיבוי מוחלט מכל ארגוני העצמאים שלהב מייצגת, הכוללת כ־480 אלף בעלי עסקים קטנים ובינוניים.