כנס סיוע ראשון מסוגו לעסקים הקורסים בצפון יתקיים ביום חמישי במכללה האקדמית כנרת. משבר הקורונה פגע קשות בתושבי הפריפריה. כחלק מהמאמצים לסייע לבעלי עסקים רבים בצפון, החליטו במכללה האקדמית כנרת, ביחד עם ניר דובדבני, יו"ר חברת הייעוץ העסקי RND ומנטור עסקים מוביל, לערוך כנס חירום, שיתקיים כאמור מחרתיים במכללה.

בכנס יקבלו בעלי העסקים סט כלים לחילוץ העסק מהמשבר, וילמדו מהן הפעולות הקריטיות שחובה על כל בעל עסק לעשות בימים אלה. 
אמיר נבון, מנהל משאבי אנוש ובית הספר ללימודי חוץ במכללה, אמר ל"מעריב": "ישראל עוברת את אחד המשברים הכלכליים החמורים ביותר מאז קום המדינה. המכללה נמצאת בתוך הקהילה ולכן לא יכולנו לעמוד מהצד". 

דובדבני הוסיף: "בעלי עסקים חייבים לנקוט סדרת פעולות חדשות על מנת לצלוח את משבר הקורונה. המשבר אינו סיבה להפסיק לצמוח, אם באמת מבינים את ההזדמנות ומייצרים שינוי מהותי. זאת זכות גדולה עבורי להוביל עם האקדמית כנרת מהלך משמעותי לעסקים בצפון". 

מחאת העצמאים  (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מחאת העצמאים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בצפון ישנם בתי עסק רבים שנמצאים על סף פשיטת רגל. אחד מהם הוא בית איל, מרכז בריאות, תרבות וספורט בקיבוץ אשדות יעקב מאוחד. את הבית הקימה אורנה שמעוני, אם שכולה, ממובילות ארגוני היציאה מלבנון. שמעוני, שתשתתף בכנס, ייסדה את המקום ב־2002 לזכר בנה, סגן איל שמעוני, שנפל במלחמת לבנון, ובו מונצחים גם כל 1,397 החיילים ו־212 האזרחים שנהרגו בלבנון לאורך השנים. 

בתקופת הקורונה נקלע המקום למצוקה קשה ולגירעון ענק. מספר המנויים ירד בשליש, המגבלות עשו את שלהן ושמעוני יצאה לגיוס מנויים כדי לא לראות את מפעל חייה קורס."הפתיחה והסגירה והפעילות בקפסולות מכבידה עלינו מאוד תזרימית", היא מספרת. "אנשים מפחדים לעשות מינוי, שמא יהיה סגר. המוני המשפחות שהיו מגיעות כל שנה לכל הקיץ לא מגיעות, הקייטנות אסורות ואין מטיילים".

היא קוראת לתושבי האזור שיכולים, לתרום את מענקי הקורונה שלהם למקום ואומרת: "אני מבטיחה שכל הסכום יהיה למען פעילותם של אנשים עם מוגבלויות, פנסיונרים והנצחת חללי מלחמות לבנון. בית איל לא שוכח את אלה שלא חזרו. אסור לתת לו ליפול".