בית הדין הארצי לעבודה קיבל היום (שלישי) את ערעורה של פרקליטות המדינה, וקבע כי החלטת נציב שירות המדינה שלא למנות את ד"ר אברהם ברקאי לתפקיד רופא המפקח על שירותי בריאות התלמיד במחוז צפון סבירה וכי ד"ר ברקאי לא ייכנס לתפקיד. בין הדברים שנכתבו בפסק הדין: "אמון הציבור מושפע גם מתחושת המוגנות של התלמידים והוריהם. זאת, בשל היות התלמידים קטינים הזקוקים להגנה מיוחדת, ובשל היות החינוך והלימוד חובה על פי דין".

כזכור, לאחר הודעת מינויו של ברקאי לתפקיד רופא פיקוח בלשכת בריאות התלמיד בצפון, החלה סערה גדולה בהובלת פוליטיקאים ואנשי ציבור רבים אשר התנגדו למינוי זה באופן מוחלט בשל הרשעתו באחזקת מאות אלפי תכנים פורונוגרפיים פדופיליים במחשבו האישי ובפרסומם בשנת 2012. 

כצעד ראשוני, החליט בית הדין לעבודה להקפיא את המינוי על מנת שיוכל להמשיך לבחון את טענות נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, ופרסמו היום כי "בית הדין הארצי קבע כי הנציב בחן את השיקולים הרלוונטיים וערך איזון ביניהם, וכי החלטתו סבירה ואין מקום להתערב בה".

בין המתנגדים הבולטים למינויו היו גם חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, שהאשימה את מערכת המשפט כי היא "מפקירה את ילדינו", ראש עיריית נשר, רועי לוי, שקרא לראשי הראשויות בצפון להתאגד ולהצטרף למחאה, יו"ר הבית היהודי, ח"כ רפי פרץ, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי: "אדם מורשע בעבירות מין לא ייכנס בשערי אף מוסד חינוכי. נקודה. אני עובד מול משרד הבריאות ומשרד המשפטים כדי לוודא את זה", ואף איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית והמועצה לשלום הילד. 

מהמועצה לשלום הילד נמסר: "הצדק ניצח! אי אפשר היה לשאת את המחשבה שתפקיד זה יהיה מאויש על ידי עבריין מין מורשע אשר בין היתר הורשע בעבירות של החזקת 190,000 חומרי פדופיליה פורנוגרפיים. המועצה לשלום הילד ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית שהצטרפו לערעור הפרקליטות כידיד בית משפט בירכו על קבלת הערעור ועל המסר שמועבר בכך לילדים בכלל ולילדים נפגעי עבירות מין בפרט".