טרור הבלונים בעוטף עזה נמשך - וצה"ל מגיב: בתגובה לעשרות מקרים של שריפות כתוצאה מהפרחבת בלוני תבערה, צה"ל הגיב הלילה (רביעי) ותקף תשתיות טרור של חמאס ברצועת עזה.

מדובר צה״ל נמסר כי מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים של צה״ל תקפו הלילה מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. "במהלך התקיפה הותקפו מתחם צבאי, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחות בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך השבוע האחרון. צה״ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל", נמסר מהצבא.

החל מאתמול בבוקר (שלישי) פרצו 60 שריפות בעוטף עזה, מה שגרם לראש הממשלה ולשר הביטחון להתייחס למתיחות מול חמאס

על פי דיווח פלסטיני, בעקבות השריפות הרבות שגרמו בלוני התבערה בשטחי העוטף מהבוקר, כוח צה"ל ירה לעבר קבוצת צעירים בשטח רצועת עזה.

שריפה ביער שוקדה שבעוטף עזה

גנץ לחמאס: "נגיב בעוצמה"

בני גנץ סייר הבוקר בפיקוד העורף ובחן את התקדמות מפקדת הקורונה בצה"ל. בדיון שערך השתתפו מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, וראש מפקדת הקורונה, תא"ל ניסן דוידי. במהלך הביקור שוחח גנץ עם אנשי מילואים והוצגה בפניו התוכנית לתחילת הפעלת המפקדה בימים הקרובים. בסיום הביקור, נשא דברים ושיגר איום, בצל המתיחות הביטחונית בדרום: "אם חמאס לא יפסיק בשיגור בלוני התבערה- נגיב בעוצמה". עוד אמר גנץ, על היערכות צה"ל לטיפול במשבר: "אנחנו נראה את ההישגים בימים הקרובים, קצב הפעולה שלה ילך ויגבר, היעילות שלה תלך ותשתפר, התוצאות תהיינה יותר טובות".

גנץ התייחס למתיחות בדרום ולהפרחות בלוני התבערה הרבים לכיוון יישובי עוטף עזה ואמר: "חמאס מאפשר להמשיך להפריח בלוני תבערה ובלוני נפץ למדינת ישראל". עוד אמר גנץ כי בשל הפרחות הבלונים, סגרה את ישראל את מעבר כרם שלום לעזה. "אנחנו לא מוכנים לקבל את זה. טוב יעשו אם יחדלו מלהפר את הביטחון והשקט במדינת ישראל".

שר הביטחון בני גנץ בביקור בפיקוד העורף. צילום: משרד הביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום סיור בבסיס חיל האוויר בחצור, שם שמע סקירות ביטחוניות מהרמטכ״ל וממפקד חיל האוויר בטייסת F-16. על המצב בדרום וטרור הבלונים אמר: ״אנחנו נתייחס לזה בחומרה רבה, ואתה תראה את התוצאות של זה מהר מאוד. יותר חשוב שהחמאס והג'יהאד האיסלאמי יראו את התוצאות הקשות של הפורענות הזו. יהיו לזה תוצאות קשות ומחיר כבד מאוד".

אתמול פרצו 25 שריפות במספר מוקדים, בשטחים הסמוכים ליישובי עוטף עזה, בשל הפרחות בלוני התבערה. המוקדים היו באזור היישובים ארז, שער הנגב, נחל עוז, כיסופים ובארי. יחד עם השריפות הרבות שפרצו היום בשטחים פתוחים, שריפה אחת פרצה בתוך תחומי היישוב כיסופים.

מאז יום חמישי נרשמו עשרות שיגורי בלוני תבערה מרצועת עזה. הנהגת חמאס בעזה שיחררה את החבל באופן מבוקר לאותן חוליות שמשגרות בלוני תבערה ונפץ לעבר עוטף עזה. בשלב הזה אין מדובר בשחרור חבל מוחלט ועדיין היקפי השיגורים אינם דומים למה שהתרחש באזור העוטף. באמצעות שיגור הבלונים חמאס מנסה להעביר מסר לישראל כי הוא מתכוון להגביר שוב את הלחץ על מנת להשיג הקלות לרצועת עזה.