תקיפת הלהט"בים בנמל יפו: פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שלישי) כתב אישום לבימ"ש המחוזי בתל אביב בשבתו כבימ"ש לנוער, נגד שני קטינים, בני 15 ו-17 מלוד, בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות ממניע של עוינות כלפי ציבור, מחמת נטייה מינית (ריבוי עבירות). הנאשמים תקפו את המתלוננים בנמל יפו ב- 1.8.2020 בשל נטייתם המינית.

על פי כתב האישום  קבוצת נערים וביניהם הנאשמים המתינו במזח בתור לעלות לספינת סיורי שיט. משהבחינו חברי הקבוצה במתלוננים והסיקו שהם נמנים עם הקהילה הגאה, הסתכלו עליהם וקראו לעברם קריאות גנאי והתגרות. נאשם 1 ושני נערים נוספים מהקבוצה ירקו בזה אחר זה לעבר המתלוננים

משהבחין בעל הספינה במתרחש, הוא מנע מחברי הקבוצה לעלות לספינה. בעל הספינה אפשר לחברי הקבוצה ולנאשמים לעלות לספינה רק לאחר שהתנצלו והתחייבו להתנהג באופן ראוי על הספינה. המתלוננים עזבו את המזח מבלי שעלו על הספינה. בתום השייט, ולאחר שהנאשמים ירדו מהספינה, נאשם 1 הסביר לאבנרי כי המתלוננים משתייכים למגזר הערבי, ונטייה מינית הומוסקסואלית מביאה "שם רע" למגזר, ואם המתלוננים היו מתגוררים בשכנותם בלוד "מזמן הם לא היו בחיים".

נמל יפו (צילום: אלירן אביטל)
נמל יפו (צילום: אלירן אביטל)

בהמשך הערב, בשעה 23:30 בערך, שהו המתלוננים בטיילת נמל יפו. לפתע הגיח נאשם 1 מאחורי אחד המתלוננים ואמר לו "חזרתי אליך יא הומו". המתלונן השיב לו "מי אתה?" ושלף גז מדמיע שהיה ברשותו. בתגובה תקף נאשם 1 את המתלונן בכך שחבט באגרופיו בפניו ובעט בו ברגליו, הפיל אותו ארצה, ועזב את המקום. בהמשך חברו חברי הקבוצה ובהם הנאשמים לשוב ולתקוף את המתלוננים. הנאשמים וחברי הקבוצה הגיעו למקום, התנפלו על המתלונן, בעטו בו, חבטו בו באגרופיהם בכל חלקי גופו, בעוד הוא מנסה להגן על פניו.

הנאשמים וחברי הקבוצה הפילו את המתלונן מתחת לשולחן שהיה במקום ודרכו עליו. בתגובה ריסס המתלונן גז מדמיע לכל עבר ותוקפיו נסוגו. המתלונן נפגע בעצמו מגז המדמיע והתקשה לראות ולנשום.  מתלונן נוסף ובעל הספינה סייעו למתלונן להגיע למזח בסמוך לספינה ושטפו את פניו.

אזיקים, משטרה (צילום:  פלאש 90,יוסי זמיר)
אזיקים, משטרה (צילום: פלאש 90,יוסי זמיר)

בשלב זה קפצו הנאשמים מעל מעקה המזח ורדפו אחרי המתלוננים תוך שהם צועקים ומקללים אותם: "יא מניאק, יא הומו, ראבאק דינאק, יא שרמוט". המתלוננים השיבו בצעקות ובקללות לעבר הנאשמים. בתגובה השליך נאשם 1 לעברו של אחד המתלוננים כיסאות והמתלונן השליך עליו כיסא. המתלונן הנוסף נחלץ לעזרתו של המתלונן הראשון וריסס גז מדמיע לעבר הנאשמים. בתגובה השליך נאשם 1 כיסא לעברו של המתלונן הנוסף שפגע בו.  בהמשך, אחז נאשם 1 בצינור מים שהיה בסמוך והצליף באמצעותו במתלונן הנוסף. בתגובה בעל הספינה דחף את נאשם 1 והשליכו לים על מנת למנוע ממנו להמשיך להכות את המתלוננים.

באותה עת, תקף נאשם 2 את המתלונן הראשון באכזריות תוך השמעת כינויי גנאי בערבית, בין היתר, "אתם הומואים". נאשם 2 בעט בראשו ובבטנו של המתלונן, סטר על פניו והיכה אותו בראשו. בנוסף, הכה נאשם 2 באגרופיו בפניו של המתלונן, וכן הכה בראשו של המתלונן באמצעות ברכו. בהמשך, אחז נאשם 2 במתלונן בחוזקה וניסה להשליכו אל הים. בשלב זה בעל הספינה ניסה למנוע מנאשם 2 להמשיך ולתקוף את המתלונן באופן שאיפשר למתלונן להיחלץ מנאשם 2 וללכת לכיוון היציאה מהמזח. נאשם 2 נגח בראשו של בעל הספינה, דחף אותו ורץ לכיוון נאשם 1 וסייע לו לצאת מהים. בהמשך, שב ורדף נאשם 2  אחרי המתלונן., השיגו, הכה בחוזקה בראשו, בעט בגבו ונמלט לכיוון הטיילת. יחד עם כתב האישום, הגישה הפרקליטות גם בקשה למעצר עד תום ההליכים.