בכירים בליכוד אמרו הערב (שלישי) כי ראש הממשלה נתניהו מאותת לשר הביטחון גנץ כי הוא מוכן לפשרה בוויכוח על תקציב המדינה, על אף שהוא עדיין בטוח שהתקציב הנכון למדינה הוא התקציב החד-שנתי.

עם זאת, הם הדגישו כי לא התקציב הוא לב העניין. אלא כל התנהלות הקואליציונית, והוסיפו כי "לליכוד בטן מלאה נגד גנץ וחבריו". למשל, מבחינת הליכוד, על פי ההסכם הקואליציוני חייב להיות סטטוס קוו בכל מה שנוגע למינויים וכו' הם טוענים שניסנקורן לא רוצה להקים איתם תקנון מוסכם של המינויים ומנסה לקדם אנשים מטעמו. כך שעיקר הכוונה של הליכוד בתמיכתם בחוק הדחייה היא: לייצר פלטפורמה כדי לנהל מו"מ מול גנץ על כל ההיבטים של התנהלות הממשלה והקואליציה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בבסיס חצור. צילום: עומר מירון, לע״מ

כזכור, סיעת כחול לבן הודיעה היום כי לא תשתתף מחר בהצבעה על הצעת החוק של יש עתיד – הצעת החוק שתמנע מחבר כנסת עם אישומים פליליים להרכיב ממשלה. בכך, קטנים עוד יותר הסיכויים לכך שהצעת החוק של יש עתיד תעבור בקריאה טרומית. 

מכחול לבן נמסר: ״עמדתנו העקרונית בנושא לא השתנתה ולא תשתנה, אך בעת הזו, מדובר אך ורק בניסיון לערער את יציבותה של המערכת הפוליטית כולה. בעיצומו של אחד המשברים החמורים בתולדות המדינה, אנו בוחרים לעשות הכל כדי למנוע בחירות שיביאו אסון כלכלי על המשק ויקרעו לגזרים את החברה הישראלית". 

"כחול לבן מפצירה בכל סיעות הבית, ובראשן הליכוד, להתעשת ולפעול יחד לטובת אזרחי המדינה, שלא רוצים ולא צריכים עוד טלטלה פוליטית על חשבונם. הגיעה העת לאשר תקציב ארוך טווח, שייתן לציבור ודאות כלכלית שהוא עבורו כאוויר לנשימה. כל מי שינהג אחרת, ההיסטוריה תשפוט אותו כמי שפעל למען עצמו ונגד הציבור הישראלי", אמרו בכחול לבן.