בסמינר הקיבוצים התקיים קורס ייחודי בחוג להיסטוריה, שבו חקרו הסטודנטים עשרות תמונות מלפני קום המדינה. לאחרונה הסתיימה עבודתם, והתוצרים עלו לוויקישיתוף כדי להיות נגישים לציבור הרחב. תקצירי המחקר מוצגים בתערוכה וירטואלית. הפרויקט לשחרור תמונות לציבור כלל חקר של תמונות שלא היה לגביהן כמעט מידע. רוב התמונות כללו את מועד הצילום, שם הצלם והארכיון שממנו נאספה התמונה. חלק מהתמונות כללו גם את המקום שבו צולמה התמונה. 

הסטודנטים חקרו ואספו מידע על התמונות והאנשים המצולמים בהן, וחשפו מגוון סיפורים. במקור עבודת החקר תוכננה לכלול פגישות פנים אל פנים עם חוקרים ובני משפחה, אבל בעקבות משבר הקורונה נעשה מעבר לעבודה ולפגישות מרחוק. בין הממצאים תיקונים לטעויות היסטוריות. כך למשל גילו החוקרים כי תמונה שחשבו עד כה שצולמה באופקים צולמה בקיבוץ רמת נגב על ידי גרעין בשם אופקים. עוד הם גילו כי שבויי מלחמה בריטים שצולמו ב־1941 הם יהודים שהתגייסו לצבא הבריטי בימי המנדט, ושבו ארצה בתום מלחמת העולם השנייה. 

בסמינר הקיבוצים מספרים כי לאור הצלחת הקורס, הקרוי "תמונה שווה אלף מילים", הוא יתרחב בשנת הלימודים הקרובה. הקורס התקיים בשיתוף עם עמותת ויקימדיה. ד"ר מיכל ווסר, מרצת הקורס, אמרה: "אני תקווה שלמידה שכזו תקודם על ידי הסטודנטים לכשייכנסו לבתי ספר בקרוב. כך חשוב ללמד היסטוריה ומקצועות רבים אחרים בימינו".