הורי הפעוטות בפעוטון "טולי" ברמלה הפגינו הערב (רביעי) בצומת עזריאלי בתל אביב, בעקבות שחרורה של בעלת הפעוטון, ליטל ברסי, למעצר בית, ולאחר פרסום סרטוני ההתעללות בגן. ההורים דרשו כי יוטל עונש מאסר ארוך על בעלת הגן ועל הסייעות.

הפגנת הורי הפעוטון ברמלה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת הורי הפעוטון ברמלה (צילום: אבשלום ששוני)

עשרות מפגינים ירדו לצומת וחסמו את הכביש. בין השלטים שהונפו: "אמא, אבא - תצילו אותנו", "דם ילדים אינו הפקר" ו"מפלצתון של טולי". ההורים דורשים להחמיר את הענישה וזועקים: "שנה זה לא מספיק".

בעקבות הפגנת המחאה נחסמו הרחובות הבאים לתנועת כלי רכב:

  • רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין
  • צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום
  • גבעת התחמושת מרחוב יגאל אלון עד דרך מנחם בגין (צומת עזריאלי)
  • כמו כן, נחסמו העליות למחלף השלום בנתיבי איילון מצפון ומדרום

הפגנת הורי הפעוטון ברמלה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת הורי הפעוטון ברמלה (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, הסרטונים שעומדים בלב פרשת החשד להתעללות בפעוטון ברמלה הותרו היום (רביעי) לפרסום. מדובר במאות סרטונים המתעדים, לכאורה, שורה ארוכה של מעשי אלימות קשים ומזעזעים כלפי פעוטות בגן. המשטרה הצהירה כי עם סיום החקירה, הגישה היום הפרקליטות הצהרת תובע לפיה יוגש כתב אישום כנגד שבעה מהחשודים.

הפגנת הורי הפעוטון ברמלה, צילום: אבשלום ששוני

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון אפרת פינק החליטה לשחרר את בעלת הגן, ליטל ברסי, למעצר בית. המשטרה בקישה עיכוב ביצוע כדי לערער על ההחלטה. השופטת פינק טענה, בניגוד לשופטת זוהר דיבון סגל, כי "הואיל וכל המיוחס לחשודה הוא מכוח ניהול הגן, ולא הייתה לה מעורבות במעשה התקיפה ממש, אני מורה על שחרורה". מעצר חמש מתוך שבע הסייעות, וכן בן זוגה של בעלת הגן, משה ברסי, הוארך בארבעה ימים עד יום ראשון כשיוגש נגדן כתב אישום. שתי סייעות שוחררו למעצר בית מלא למשך שבעה ימים.