הרצח בראשון לציון: הבוקר (חמישי) הותר לפרסום כי אסף ברגיג, תושב לוד בן 18, הוא החשוד שדקר למוות את יאשיהו בלום, בן 22 מיישוב עלי, בחניון בחוף הים בעיר בשבת האחרונה. מעצרו של ברגיג הוארך ב-15 ימים. בנוסף לברגיג חשודים עוד שישה צעירים במעורבות ברצח. המשטרה הדגישה בפני בית המשפט כי כל השישה שומרים על זכות השתיקה. בתום הדיון הוארך מעצרם של שלושה (17,18,21) בשבעה ימים ושל שלושת האחרים  (19,21,25) בחמישה ימים.

בידי החוקרים עדויות של שלוש צעירות ששוחררו למעצר בית. אחת מהן כבר סיפרה למשטרה את מה שאירע באותו ערב מנקודת מבטה: היא חזרה מבילוי עם ידידים בתל אביב, כשבשלב מסוים הגיעו לחוף ושמעו צרחות.

לטענתה, שלושה מחבריה זינקו מהרכב, וכשחזרו אמרו לה 'סעי'. היא אכן נסעה ולא ידעה על הרצח שהתרחש. היא הוסיפה שאחד החשודים אמר לברגיג לזרוק את הסכין במהלך הנסיעה. היא הובילה את החוקרים אל המקום בו הושלכה הסכין, שנמצאה ונשלחה למעבדה. כרגע למשטרה אין את הסרטונים שמתעדים את הדקירה, אלא רק את הגעת הרכב ונסיעתו. 

כמו כן, במהלך החקירה, המשטרה השיגה את תיעודי מצלמות האבטחה מהאזור שתיעדו את הגעת הרכב ונסיעתו משם, אבל אין לה תיעוד של הרצח עצמו. 

סנגורו של החשוד, עו"ד משה יוחאי אמר לאחר הארכת מעצרו: "בניגוד לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של מרשי ב – 15 יום תוך שהיא מייחסת לו את אירוע הדקירה השתכנע בית המשפט כי מדובר בבקשה מוגזמת ומעצרו הוארך בשבעה ימים. מרשי מסר גרסה והפנה את החוקרים אל מצלמות האבטחה . הוא מכחיש את מעורבותו בדקירה והפרסומים המגמתיים על זהות הדוקר וטוען כי מקורם בניסיון להפעיל לחץ על החשודים. מדובר בצעיר ללא עבר פלילי שזו לו חקירה ראשונה במשטרה".

כזכור, שמונה צעירים נעצרו בחשד למעורבות באירוע, שלושה צעירים בני 19-17, ושניים נוספים בני 21, וכן שלוש צעירות, בנות 17, 20 ו-22, כולם תושבי לוד, רמלה ונס ציונה. 

חשד לרצח בראשון לציון (צילום: דוברות המשטרה)
חשד לרצח בראשון לציון (צילום: דוברות המשטרה)

"הוא לא היה איש של מכות"

מאיר בלום, 26, אחיו הגדול של יאשיהו, התייחס לטרגדיה ואמר: "המשטרה לא עדכנה אותנו בשום דבר. חלק מהמשפחה רוצה להמתין עד אחרי השבעה וחלק רוצים לקבל עדכונים בכל רגע נתון".

איך קיבלת את הבשורה על פטירתו של אחיך הצעיר?
"אחד השוטרים שמתנדבים ביישוב העיר אותי בבוקר וביקש שאגיע לבית החולים עם אמא שלי. הבנתי שהוא נדקר ולא ידעתי מה מצבו. חשבתי על הכי גרוע, אבל קיוויתי שלא".

החברים שלו יאשיהו סיפרו לכם מה קרה באותם רגעים קריטיים?
"סיפרו לנו בחצאי משפטים, בעיקר שהם לא יודעים מה קרה איתו".

חשד לרצח בראשון לציון (צילום: דוברות המשטרה)
חשד לרצח בראשון לציון (צילום: דוברות המשטרה)

מה אתם יודעים בעצם?
"אנחנו יודעים שהחברים היו במועדון 4X4. שושו (הכינוי של יאשיהו) היה תשוש. הם שתו, והוא רצה ללכת לנוח ברכב. החברים היו איתו בדרכו לחניון, אז הגיחו שני רכבים ומהם ירדו מספר צעירים שהחליפו כמה מילים ושאלו את החברים של אח שלי אם הם רוצים לקנות סמים. החברים של שושו השיבו בשלילה וזה עצבן את אחד מהם ומיד התחילו המכות. אחי באותו זמן ישב ונרדם ברכב".

אז הגיעו אליו?
"שניים מהחברים שלו, שראו שיש לצעירים סכינים לדבריהם, ברחו. הם החלו להכות חבר אחר שהצליח בסופו של דבר לברוח גם כן. לגבי שושו, אנחנו לא יודעים בדיוק מה קרה, ורק יכולים לשער. או שהוא בא להפריד, או שהוא ישב ברכב והם הגיעו אליו. הוא לא היה בקטע של מכות ואין לנו מושג מה קרה איתו. יכול להיות שהוא יצא מהרכב והם הבינו שהוא חלש, או חששו שהוא ראה מה קרה כי הוא נדקר מאחור. כולם יודעים שכשהוא היה בשטח הכל שליו ורגוע".