פרשת ההתעללות בגן ברמלה: המשטרה משכה היום (חמישי) את בקשתה להגיש ערעור על החלטת בית משפט השלום בראשון לציון לשחרר ממעצר את ליטל ברסי, בעלת המעון ברמלה, וזאת לבקשת הפרקליטות, שתיק החקירה מצוי כעת בידה. 

הפרקליטות הודיעה למשטרה שנוכח העבודה שהוגשה הצהרת תובע וישנה כוונה להגיש כתב אישום ביום ראשון, אין מבחינתם מניעה שברסי תשהה במעצר בית מלא, ולכן אין צורך להגיש ערעור בנושא. עם קבלת ההודעה מהפרקליטות, משכה המשטרה את בקשתה, והגננת תשוחרר למעצר בית מלא בתנאים מגבילים באופן מיידי.

כזכור, שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, אפרת פינק, החליטה אתמול לשחרר את בעלת הגן למעצר בית. בתגובה, המשטרה הגישה בקשה לעיכוב ביצוע כדי לערער על ההחלטה. השופטת פינק טענה, בניגוד לשופטת זוהר דיבון סגל, כי "הואיל וכל המיוחס לחשודה הוא מכוח ניהול הגן, ולא הייתה לה מעורבות במעשה התקיפה ממש, אני מורה על שחרורה".

הפגנת הורי הפעוטון ברמלה, צילום: אבשלום ששוני

בתוך כך, מעצרן של חמש מתוך שבע הסייעות, וכן בן זוגה של בעלת הגן, משה ברסי, הוארך בארבעה ימים עד יום ראשון, אז יוגש נגדם כתב אישום. שתי סייעות שוחררו למעצר בית מלא למשך שבעה ימים. אתמול נערכה הפגנה של הורי הפעוטות בפעוטון "טולי" בצומת עזריאלי בתל אביב, בעקבות הההחלטה ולחר פרסום סרטוני ההתעללות בגן. ההורים דרשו כי יוטל עונש מאסר ארוך על בעלת הגן ועל הסייעות המעורבות.

עשרות מפגינים ירדו לצומת וחסמו את הכביש. בין השלטים שהונפו: "אמא, אבא - תצילו אותנו", "דם ילדים אינו הפקר" ו"מפלצתון של טולי". ההורים דורשים להחמיר את הענישה וזועקים: "שנה זה לא מספיק".