אבנים ובקבוקי צבע הושלכו היום (חמישי) לעבר לוחמי משמר הגבול, במהלך חילופי משמרת של הכוחות המוצבים ביצהר. אין נפגעים באירוע, שמצטרף למספר תקריות שהתרחשו לאחרונה באזור בין מתנחלים וכוחות הביטחון ביצהר. למעשה, זו הפעם הרביעית בה אירוע כזה מתרחש מאז פינוי המאחז ביצהר.

מקום התרחשות האירוע (צילום: דוברות המשטרה)
מקום התרחשות האירוע (צילום: דוברות המשטרה)

בתקרית שארעה אתמול, נפצעה באורח קל שוטרת מג"ב מהשלכת אבן שזרקו לעברה המתנחלים ביצהר. הרקע לאירוע היה פינוי מבני עץ שהוקמו במקום באופן לא חוקי. בנוסף, ניקבו המתנחלים צמיגים של רכבים בשימוש הכוחות.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) אמר בראיון ב-103FM כי "התמונות מיצהר מקוממות, עצובות ומביישות. אסור לקבל את זה בשום אופן, אך אי אפשר גם להתנתק מההקשר הרחב. אי אפשר לא להרוס בתים של מחבלים וגם לרדוף את ההתיישבות על כל אוהל וכל סככה". סמוטריץ' אמר כי לאחר האירוע הסתובבו השוטרים בישוב וחילקו דוחות כמו "תג מחיר משטרתי". "אני לא מוכן לקבל אלימות מכל צד, ואני מחזק את הנהגתה של יצהר", אמר ח"כ.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) צפויה להגיש הצעת חוק לפינוי ההתנחלות יצהר. היום היא אמרה: ״צריך לעצור את הפורעים האנרכיסטים שמפעילים אלימות נגד כוחות הביטחון. הגיע הזמן להפסיק את המשחק הכפול של הגינויים הרפים מהנהגת המנחלים וההתנערות כביכול מנוער הגבעות במאחזים. האלימות שיוצאת משם היא מפירות הבאושים של הכיבוש. זה הזמן לפנות את ההתנחלות, הישיבה והמאחזים".