אלוף (מיל') עמוס ידלין, ראש אמ"ן לשעבר וראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, התייחס היום (חמישי) להסכם המתגבש בין ישראל ואיחוד האמירויות. לדברי ידלין, מדובר במהלך שמהווה חיזוק למחנה המתון מול איראן הרדיקאלית.

"זהו יום חשוב והיסטורי", כתב ילדין, "לא רק איומים, גם הזדמנויות: השלום חוזר לסדר היום, ויחסים מעשיים מקבלים גושפנקא רשמית. 'שתי ציפורים באבן אחת' - הרחבת מעגל השלום עם העולם הערבי ודחיית הסיפוח החד-צדדי המזיק. אם אכן יפתחו שגרירויות ותהיה נורמליזציה מלאה בכל התחומים שפורטו בהודעה המשותפת – זהו פוטנציאל לשלום חם של ממש עם מדינה ערבית חשובה". 

מנגד, התייחס ידלין לצד השני של ההסכם - דחיית הסיפוח. "דחייתו או מוטב - ביטולו, יחסכו עלויות מדיניות, ביטחוניות וכלכליות מיותרות לישראל ויאפשרו לה להתרכז באתגרי הביטחון הלאומי האמיתיים שלפניה: כלכלה, קורונה, איראן, חיזבאללה ועזה", כתב. 

"המהלך מעורר כעס בטהרן, בעזה, בקטר ובטורקיה – ותמיכה מקהיר, מה שרק מוכיח שהוא נכון, ערכי וחשוב", ציין ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי. 

נתניהו מתייחס להסכם עם איחוד האמירויות

"ג׳ראד קושנר ניצח את סמוטריץ'. תוכנית השלום של טראמפ ניצלה ממהלך חד-צדדי שהיה קובר אותה ומשמר הערבים כשותפים לה. חשוב שהווטו נלקח מהפלסטינים על יחסי שלום של ישראל עם העולם הערבי. זהו גם בלון ניסוי מול סעודיה שתמיכתה השקטה במהלך חשובה והיא עוקבת אחר התגובות. הסעיף המזמין כל מוסלמי שוחר שלום לאל-אקצא מאותת לעולם האסלאם שהדרך היחידה לירושלים היא דרך השלום עם ישראל", כתב ידלין. 

"בשורה התחתונה", הוא מסכם, "ערב מעודד לרוב הישראלים: חיזוק חשוב למחנה המתון והפרגמטי באזור, מול איראן והרדיקלים, הורדה (זמנית?) של פארסת הסיפוח מסדר היום והרחבת מעגל השלום".