"The Hater", נטפליקס

לפעמים יכולתם של תסריטאים להמציא רעיונות פנטסטיים עולה על כל דמיון. כך למשל בסרט הפולני “The Hater" (שמו לא תורגם לעברית), שבו הצעיר טומאש גימזה, סטודנט למשפטים, מגורש מהאוניברסיטה לאחר שמתגלה כי ביצע גניבה ספרותית בחיבור שאותו נדרש להגיש כחלק מחובותיו האקדמיות. גימזה, הנחוש להתקדם ולמצוא את מקומו בחברה, ואגב כך לכבוש את לבה של עלמה בת למשפחה אריסטוקרטית בשם גבי, מוצא עבודה בחברת ניו מדיה. ועכשיו - שימו לב, שימו לב - חברה זו, לא ייאמן, מתמחה בקמפיינים של השמצה. היא נשכרת לעבוד לטובת מועמד לראשות העירייה, כלומר להשמיץ דרך הרשתות החברתיות את המועמד השני.

וכאן מתחיל החלק הפנטסטי ממש. טומאש ידידנו מתגלה כבעל כישרון בהשמצת היריב. הוא חודר בעצמו למחנה היריב, משקה אותו בחומר מסמם, גורר אותו למועדון הומוסקסואלים ודואג בדרכים מתוחכמות שתמונות מעליבות תופצנה ברשתות החברתיות. הייתם מאמינים, קוראים נכבדים, שמעשה כה שפל של השמצה יכול להתרחש? שמישהו יעלה על דעתו מעשה נבלה כה מתוחכם כזה?

הוא מצליח, טומאשנו, להסית דרך הרשת איזה חלש דעת לבצע מעשה חבלה של ממש. לא ייאמן. פשוט לא ייאמן. מי יודע אילו רעיונות עוועים נוספים יכול הדמיון של התסריטאים הללו להעלות. למשל לטעון שלמועמד המתחרה יש רומן סודי מחוץ לנישואים עם אישה אחרת. או שהתרחשה פריצה לטלפון שלו ומידע סודי התגלגל לאויב. איזה מזל שדברים כאלה לא מתרחשים במציאות הטהורה שלנו ורק נשארים במוחם של תסריטאים מעוותים.

לראות או לוותר: לראות. בהחלט. לראות כמה קל לקרקס אתכם.

"מתויגים", סלקום TV

מתויגים (צילום: באדיבות סלקום TV)
מתויגים (צילום: באדיבות סלקום TV)

עוד אחד מפגעי דור הסייבר הנוכחי. שלוש נערות תיכון מתויגות לסרטי סמארטפון שבהם נראה כי הן במעקב לאורך שעות היממה, גם בביתן כשהן ישנות. הצלם מבצע מעשי זוועה ועליהן להילחם בו. יש בסדרה קצת אימה, קצת מתח, ובעיקר יש בה המאפיין הדוחה שעושים בני העשרה כיום בטלפון הסלולרי. המכשיר המפלצתי בלע את בני העשרה לקרבו ולא נודעו עקבותיהם.

הוא מחובר לכף ידם בקשר שכבר הפך ביולוגי. הם מוותרים על תקשורת הפנים אל פנים הישנה, מתניידים ממקום למקום כשאפם נעוץ אך ורק במסך, אירוע אינו אירוע וחוויה אינה חוויה אם לא צולמה, נשלחה, תויגה לכלל החברים וזכתה לתגובות סייבר צוהלות, וזו החוויה היומיומית המעצבנת ברחובות והעיקרית מתוך הסדרה. בחיי שמגיע לצעירים האלה מה שקורה להם ב"מתויגים".

לראות או לוותר: חשוב לבני העשרה ולהוריהם.