בעוד שבמצרים ובבחריין בירכו על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות, בטורקיה ובאיראן הביעו זעם על המהלך וכינו אותו "מביש" ו"מסוכן". מנגד, בכיר באיחוד האמירויות הערביות אמר הבוקר (שישי) לרויטרס כי מדינתו מעודדת מהתגובות החיוביות המגיעות מכל רחבי העולם. 

משרד החוץ הטורקי ביקר בחריפות את המדינה מהמפרץ, ומסר כי "ההיסטוריה ומצפונם של אזרחי האזור לא ישכחו ולעולם לא יסלחו לאיחוד האמירויות הערביות על ההתנהגות הצבועה שלה בעצם חתימת ההסכם עם ישראל". הנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן הודיע כי מדינתו שוקלת להשעות את היחסים הדיפלומטיים עם איחוד האמירויות, וכי השגרירות באבו דאבי תיסגר, והשגריר יוחזר לאנקרה.

נתניהו מתייחס להסכם עם איחוד האמירויות

בהצהרה נאמר עוד כי "העם הפלסטיני וממשלתו צדקו בכך שהגיבו בחוזקה נגד ההסכם שיביא לנורמליזציה מלאה של היחסים הדיפלומטיים בין איחוד האמירויות הערביות לבין ישראל". 

בתוך כך, אתמול פורסם ב"טלגרף" הבריטי כי טורקיה העניקה אזרחות למספר רב של בכירים בחמאס. מזה תקופה ארוכה שתנועת חמאס משתמשת בטורקיה כבסיס לתכנון וביצוע פעולותיה, וכעת מתברר כי לפחות 12 בכירים בתנועה קיבלו אזרחות טורקית ולפחות חמישה נוספים ממתינים לאישור בקשותיהם. עמדתה הרשמית של טורקיה בנוגע לארגון הטרור חמאס היא שמדובר בתנועה פוליטית לגיטימית שנבחרה באופן דמוקרטי ברצועת עזה. 

גם באיראן הצטרפו לביקורת שהשמיעו באנקרה. במשרד החוץ האיראני מסרו כי "הצעד המביש של אבו דאבי לגיבוש הסכם עם המשטר הציוני המזויף הוא מסוכן, ואיחוד האמירויות הערביות ומדינות אחרות התומכות בו יישאו בהשלכות. זו תקיעת סכין בגבם של הפלסטינים, אשר תחזק את האחדות האזורית למול המשטר הציוני".

בניגוד למסרים שהגיעו מאיראן ומטורקיה, בשאר העולם בירכו על הההסכם. ביפן אמרו כי המדינה רואה בו "צעד חשוב להגברת היציבות באזור". בגרמניה הצטרפו למשרד החוץ בטוקיו, ומסרו כי "ההסכם בין איחוד האמירויות לישראל הוא תרומה חשובה לשלום". 

בעומאן, הגובלת באיחוד האמירויות, כינו את ההסכם "היסטורי" בהצהרה מיוחדת מטעם דובר משרד החוץ המקומי, ומסרו כי המדינה תומכת בהחלטת איחוד האמירויות לנרמל את היחסים עם ישראל. "אנו מקווים שההסכם יתרום לשלום צודק ומקיף בכל המזרח התיכון", הוסיפו בעומאן.