פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) עדכנה היום (שישי) על הנחייתה למשטרה לבקש מבית משפט השלום בראשון לציון לשחרר בתנאים מגבילים את משה ברסי, בעלה של בעלת הגן ברמלה ואת בטי זייתון, אחת הסייעות, שניים מהחשודים במסגרת פרשת ההתעללות בפעוטות. הבקשה לשחרור בתנאים תכלול את האיסור לעסוק בטיפול בקטינים וחסרי ישע וערבויות כספיות.

בפרקליטות הסבירו כי "החלטה זו התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של הראיות בתיק ובחינת קיומה של עילת המעצר על רקע בחינת הראיות. ההחלטה רלוונטית אך ורק להליך המעצר של החשודים והיא אינה משליכה על ההחלטה האם יוגש נגדם כתב אישום בעתיד. נדגיש כי נגד ארבע הסייעות בגן שמצויות במעצר, רוחמה סעד, נירית שויד, ננה (חני) צאצאשווילי ואורלי שרגני יוגש כתב אישום ביום ראשון".

הפגנת הורי הפעוטון ברמלה, צילום: אבשלום ששוני

עו"ד כרמלי, בא כוחן של המשפחות, מסר: "קיבלנו את הודעת הפרקליטות ומטבע  הדברים, ללקוחותיי היא קשה לעיכול שעה שהם מביטים בפעוטות שלהם ויודעים היום על ההתעללות שחוו בגן של ליטל. יחד עם זאת חשוב לציין שהיחס והטיפול של משטרת ישראל ובראשם פקד יניב עמרם ופרקליטות מחוז מרכז בתיק הזה הם מקצועיים ולאורך הדרך שמרו הם באדיקות על זכויותינו כנפגעי עבירה . אנחנו סומכים על שיקול דעתם בבניית המדרג והאבחנה בין החשודים בתיק ובטוחים שימשיכו לפעול בנחישות למיצוי הדין באופן הולם. אנחנו מצידנו נמשיך לעקוב ולפעול גם בהחמרת הענישה והפיקוח וגם בשינוי חקיקה.  פרק המעצר לגבי כמה מהחשודים תם - אך ההליך לא נשלם".