מטוסי קרב וטנקים של צה"ל תקפו הלילה (שישי) יעדים של חמאס ברצועת עזה, זאת בתגובה לטרור הבלונים המתמשך בתקופה האחרונה. במהלך התקיפה הותקפו מתחם צבאי של הכוח הימי של חמאס, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס.

"צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ולהפרת ריבונותה", נמסר מדו"צ. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

על רקע ירי הבלונים שהתגבר בימים האחרונים שוחח היום הרמטכ''ל, רא''ל אביב כוכבי, עם ראשי הרשויות בעוטף עזה. לדברי רא''ל כוכבי, הפעולות שנוקט צה''ל יעצרו את טרור הבלונים כבר בימים הקרובים. 

פיצוץ בלוני תבערה בעוטף עזה. קרדיט: ביטחון נתיב העשרה

לפחות 21 שריפות פרצו היום (שישי) בשדות קוצים באזור חוף אשקלון, חבל אשכול ושדרות, כתוצאה מבלוני תבערה. מדוברות כבאות והצלה מחוז דרום נמסר כי מרבית השריפות שפרצו כתוצאה מנחיתת בלוני התבערה היו קטנות ולא מסכנות, ובאחת מהן נשרפו חממות נטושות בתחום מועצה אזורית חוף אשקלון. 

בלון תבערה אותר גם בעיר נתיבות. שוטרים וחבלן משטרה הגיעו למקום הדיווח על מנת לבצע טיפול מקצועי בחפץ החשוד ומבדיקת החבלן עלה כי מדובר בבלון תבערה. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. 

בלוני תבערה: שריפה בבארי (צילום: TPS)
בלוני תבערה: שריפה בבארי (צילום: TPS)

כזכור, גם במהלך הלילה האחרון תקפו מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים של צה"ל מספר יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה. במהלך התקיפה הותקפו מוצב של מערך ההגנה האווירית של חמאס, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית של הארגון. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחות בלוני הנפץ ובלוני התבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך השבוע האחרון.
 
"צה״ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל", נמסר מדובר צה"ל.

כזכור, במערכת הביטחון מעריכים שגם בימים הקרובים יוסיף חמאס לשגר בלוני תבערה לעבר העוטף. בצבא נערכים להסלמה ביטחונית ולחידוש ירי רקטות מהרצועה. סוללות כיפת ברזל הוצבו בפריסה נרחבת בדרום לקראת אפשרות של הסלמה.