זעם בשטחים אחרי הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות: מאות פלסטינים מחו היום (שישי) כנגד ההסכם המתגבש לנרמול היחסים בין המדינות והאשימו את איחוד האמירויות בשיתוף פעולה עם ישראל. 

הפגנות הפלסטינים נגד ההסכם הישראלי עם איחוד האמירויות. צילום: רויטרס

ההפגנות נערכו גם ברצועת עזה, בערים נוספות בגדה וגם באזור מסגד אל-אקצא, שם מאות מתפללים הפגינו אחרי תפילות יום השישי. המפגינים דרכו על תמונות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ויורש העצר של הנסיכות, מוחמד בן זאיד, הציבו את דמויותיהם עם סימני רגליים עליהן ושרפו את הדמויות. 

קורעים דגלים סמוך למסגד אל-אקצה (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
קורעים דגלים סמוך למסגד אל-אקצה (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

מפגינים דורכים על תמונתו של מוחמד בן זאיד (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
מפגינים דורכים על תמונתו של מוחמד בן זאיד (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

ההפגנות מצטרפות למורת הרוח שהפגינו מדינות כמו איראן וטורקיה בתגובה להסכם, לעומת אחרים בעולם הערבי שבירכו ותמכו, כמו בחריין ועומאן.

משרד החוץ הטורקי ביקר בחריפות את ההסכם ומסר כי "ההיסטוריה ומצפונם של אזרחי האזור לא ישכחו ולעולם לא יסלחו לאיחוד האמירויות הערביות על ההתנהגות הצבועה שלה בעצם חתימת ההסכם עם ישראל". הנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן הודיע כי מדינתו שוקלת להשעות את היחסים הדיפלומטיים עם איחוד האמירויות, וכי השגרירות באבו דאבי תיסגר, והשגריר יוחזר לאנקרה.

גם באיראן הצטרפו לביקורת שהשמיעו באנקרה. במשרד החוץ האיראני מסרו כי "הצעד המביש של אבו דאבי לגיבוש הסכם עם המשטר הציוני המזויף הוא מסוכן, ואיחוד האמירויות הערביות ומדינות אחרות התומכות בו יישאו בהשלכות. זו תקיעת סכין בגבם של הפלסטינים, אשר תחזק את האחדות האזורית למול המשטר הציוני".