אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון ולא נצא לבחירות נוספות, השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, יכריז על המועמד שלו לתפקיד מפכ"ל המשטרה הקבוע עד לסוף השבוע הבא. כזכור, השר אוחנה הצהיר לאחרונה כי יחליט על המפכ"ל הקבוע בתום 30 יום, כשתקופה זו עומדת לחלוף בסוף השבוע הבא. כבר עתה ברור כי השר אוחנה מתכוון שלא למנות מפכ"ל קבוע מחוץ לארגון, אולם לפי גורמים המקורבים לשר, הוא מתלבט בין מספר מועמדים, חלקם מתוך המשטרה כיום וחלקם ניצבים בדימוס.

לא נפתיע אם נאמר כי המצב אליו נקלע אוחנה כמעט זהה לסיטואציה אליה נקלע קודמו בתפקיד, גלעד ארדן, וזאת כיוון שגם אוחנה יצטרך להעביר שם אחד לוועדת גולדברג, שתבחן את כשירותו של המועמד עליו הוא מכריז כראוי לתפקיד. נזכיר כי ארדן ניסה בשעתו להעביר את הוועדה מספר שמות, אולם יו"ר הוועדה, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, דחה באופן חד משמעית בקשה זו וקבע כי הוועדה תבחן אך ורק מועמד אחד, ואם זה לא יעבור את רף הוועדה, יצטרך השר לשלוח מועמד אחר.

עוד נזכיר כי בעבר כשל ארדן בעת שנישה למנות את מנכ"ל המשרד לבט"פ, משה צ'יקו אדרי, ומאחר ולא קיבל את אישור הוועדה מינה כממלא מקום את ניצב מוטי כהן, המחזיק בתפקיד כבר קרוב לשנתיים ועמד באתגרים לא פשוטים, בהם הפגנות הקהילה האתיופית, מאבק בקורונה, מערכות בחירות ובשבועות האחרונים ההפגנות ברחבי הארץ.

בכל מקרה, עצם הדיון בהחלטה "גורם להיחלשות של הארגון. חוסר הוודאות הוא המצב הכי לא ראוי ומתאים לארגון האכיפה הגדול במדינה", אומרים גורמים בכירים במשטרה, ומוסיפים: "כיום ישנה היררכיה במשטרה, אבל עצם העובדה שלא מונה מפכ"ל קבוע יוצרת תחושה שבה כל ניצב רואה עצמו ראוי לתפקיד המפכ"ל, וסיטואציה שכזו לא עושה טוב לארגון. עצם ההתבטאות של השר כי אינו פוסל שום מועמד, שכן לא זכור מצב שבו בעת מינוי רמטכ"ל, שמים בעין אחת את כל אלופי צה"ל".

נבהיר כי עד עתה, בכל בורסת השמות, כל מועמד שעלה לתפקיד ספג ביקורת וחיצים הנוגעים לעברו ולתפקודו בארגון, מה שמעמיד בספק את יכולתו לעמוד מול ועדת גולדברג.