הסכנה חלפה? הערב (שבת) סוכם כי ישיבת הממשלה תתקיים מחר, כשעל סדר היום יעלו נושאים הקשורים במאבק בנגיף הקורונה בלבד, ולא בנושאי התקציב, כפי שדרשו בכחול לבן. 

כמו כן, מוקדם יותר היום פורסמו דיווחים אופטימיים מהליכוד וכחול לבן לקראת סיכומים שימנעו בחירות מוקדמות. שר האוצר ישראל כ"ץ, אמר הערב בתכנית בפגוש את העיתונות בערוץ 12, כי לדעתו סכנת הבחירות חלפה. "לדעתי סכנת הבחירות חלפה וכרגע זה רק עניין של סיכומים וניסוחים. זה דבר טוב, כי אנו לא רוצים בחירות", אמר. 

עוד הוסיף כי "לפי ככל מה שידוע לי ולפי מה שאני מבין סכנת הבחירות חלפה וכרגע עוסקים בסיכומים אחרונים". גורם בכחול לבן התייחס הערב לדברי השר כ"ץ ואמר: "אמרנו לכל אורך הדרך - אנו לא מעוניינים בבחירות ונעשה הכול כדי למנוע אותן. המשך שיחות יתקיים בתחילת השבוע ברוח טובה כפי שפרסמנו בחמישי בערב".

בתוך כך, למעריב נודע כי נערכים מגעים בין הליכוד לכחול לבן כדי לקיים את ישיבת הממשלה מחר, לאחר שבשבוע שעבר באופן חריג ביותר היא לא התקיימה עקב משבר התקציב. גם ועדת השרים לחקיקה תתקיים וסדר היום המתוכנן שלה נשלח לחבריה עוד לפני השבת. 

ישראל כ''ץ (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
ישראל כ''ץ (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

הצעת החוק לדחיית המועד האחרון להגשת התקציב בשלושה חודשים, שאפשרה את פתרון המשבר\ תגיע השבוע לוועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, שתתכנס ביום שני כדי להכין אותה לקריאה ראשונה. את הצעת החוק יזם ח"כ צבי האוזר מסיעת דרך ארץ, והיא אושרה בשבוע שעבר בקריאה טרומית. הליכוד הודיעו כי יסכימו לקדם את ההצעה רק בקריאה ראשונה וידרשו לסכם את כל הסוגיות במחלוקת עם כחול לבן, כולל סוגיית התקציב, עד ה-25 באוגוסט, בטרם יסכימו להעביר את חוק דחיית התקציב בקריאה שנייה ושלישית, אולם כאמור שני הצדדים מדווחים הערב על התקדמות במגעים.

על פי החוק הקיים, אם עד ה-25 בחודש לא יועבר תקציב המדינה, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי וישראל תלך למערכת בחירות נוספת. ח"כ האוזר מבקש בהצעת החוק שלו לדחות את המועד האחרון להגשת התקציב ב-100 ימים, עד לתחילת חודש דצמבר.

אמש דווח בחדשות שישי כי במסגרת ההבנות המתגבשות בין הליכוד לכחול לבן החוק לדחיית המועד האחרון להגשת התקציב יאושר בשלוש קריאות, יועבר תקציב דו-שנתי, אך לנתניהו תישמר "תחנת יציאה" אחרונה רגע לפני סיום התקציב. במידה ונתניהו יוכרז כנבצר עם פתיחת שלב ההוכחות בינואר ישראל תלך לבחירות. על פי הדיווח סלע המחלוקת נותר - האם יועבר חוק שיגן על נתניהו מפני פסילתו כראש ממשלה חליפי.