שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ קיים הבוקר (ראשון) הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי על רקע ההסלמה בדרום, והזהיר את חמאס כי "צה"ל יגיב בעוצמה על כל הפרת ריבונות עד להשבת השקט המוחלט בדרום". בתוך כך, בשעות הקרובות יעבור שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בדיקות רפואיות ולכן ייעדר מישיבת הממשלה.

גנץ אמר כי "על כל בלון או רקטה שינחתו בישראל ויפרו את ריבונותה רשומה כתובת אחת- חמאס. בשיגור הרקטות והבלונים ראשי החמאס שורפים את הענף שעליו תושבי רצועת עזה יושבים ופוגעים ביכולתם לחיות בכבוד ובביטחון. צה"ל יגיב בעוצמה על כל הפרת ריבונות עד להשבת השקט המוחלט בדרום. אם בשדרות לא יהיה שקט גם בעזה לא יהיה שקט".

הערכת המצב התקיימה על רקע ההסלמה במצב הביטחוני בדרום, לאחר שהלילה נפצע אדם אחד באורח קל מרסיסים ושני בני אדם אחרים נפגעו מחרדה כתוצאה מנפילת רקטה סמוך לבית בשדרות.

במשך הלילה נשמעו אזעקות צבע אדום בעוטף עזה, ביישוב איבים ובשדרות, ומערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט שני שיגורים משטח הרצועה. לאחר הירי הרקטי לעבר יישובי עוטף עזה, ביצע חיל האוויר תקיפה נוספת נגד יעדי טרור של חמאס ברצועה. הבוקר הורה גנץ על סגירת מרחב הדיג בעזה עד להודעה חדשה בתגובה לאירועים האחרונים. ההחלטה התקבלה בהמשך לסגירת מעבר כרם שלום, למעט כניסת ציוד הומניטרי חיוני לרצועה.

בנוסף לירי הרקטות, במהלך סוף השבוע שוגרו בלוני תבערה לעבר יישובי העוטף, ואמש הפגינו אלפי פלסטינים על גדר המערכת, הפרו את הסדר והשליכו מטעני חבלה לעבר כוחות צה"ל.