המתיחות בדרום: רפאל בנימינוב, תושב שדרות שרקטה נפלה במהלך הלילה (בין שבת לראשון) בחצר ביתו, סיפר בשיחה עם גלצ על ההתרחשויות: "לא שמענו את הצבע האדום. פתאום באחת בלילה שמענו שריקה חזקה. יצאנו והתפוצץ טיל בגינה". הוא סיפר כי "חלק ממנו פגע בקיר חדר השינה שיצאנו ממנו וכל הזכוכיות נשברו".

יעקב טויטו, תושב שדרות שביתו נפגע מירי הרקטה, הוסיף: "כל הבית היה מלא בעשן לבן, המשפחה בטראומה. לא ישנתי כל הלילה, ברוך השם שכך נגמר".

נפילת הרקטה בשדרות

דליה ביטון, שרכבה נפגע מהרקטה שנחתה בעיר, סיפרה לכאן ב' כי "אתמול היה בום אחרי התקיפה של חיל האוויר, וידענו שהקסאם בדרך. אחרי 1:00 היה צבע אדום, בום רציני, תוך 15 שניות נפילה ולא הספקנו להיכנס לממ"ד. רצנו כמובן, השכנה צעקה מלמעלה, הזמנו משטרה וכוחות הצלה".

רפאל בעל הבית שספג את פגיעת הרקטה, תיאר בשיחה עם כאן ב' את רגעי האימה: "פתאום שמעתי שריקה. קמנו, רצנו לממ"ד ולפני שהספקנו להיכנס זה התפוצץ. זה היה מפחיד, הכל היה שבור בחוץ. כל הזכוכיות נכנסו לתוך הבית. מה אני יכול להגיד? אני גר כאן 30 שנה. זאת לא הפעם הראשונה, אבל זה נס".

כזכור, אדם אחד נפצע באורח קל מרסיסים ושני בני אדם נפגעו מחרדה לאחר שרקטה נפלה סמוך לבית בשדרות. אזעקות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה, ביישוב איבים ובשדרות, מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט שני שיגורים משטח הרצועה. כלי טיס של צה"ל תקפו ברצועת עזה, זה הלילה החמישי ברציפות.

לאחר הירי הרקטי לעבר יישובי עוטף עזה, ביצע חיל האוויר תקיפה נוספת נגד יעדי טרור של חמאס ברצועה, ושר הביטחון בני גנץ הורה על סגירת מרחב הדיג בעזה עד להודעה חדשה. ההחלטה התקבלה בהמשך לסגירת מעבר כרם שלום, למעט כניסת ציוד הומניטרי חיוני לרצועה.

נפילת הרקטה בשדרות (צילום: דוברות המשטרה)
נפילת הרקטה בשדרות (צילום: דוברות המשטרה)

התקיפות הגיעו כתגובה לטרור הבלונים שהמשיך גם בסוף השבוע. בנוסף, הן בוצעו על רקע התפרעויות של אלפי פלסטינים על הגדר שנרשמו מוקדם יותר אמש, וכללו השלכת מטעני חבלה נגד כוחות צה"ל. אתמול הודיעה מועצת שדות נגב הודיעה לתושביה כי "בשעות האחרונות נשמעו קולות הדי נפץ כתוצאה מפיצוצים פנימיים בתוך רצועת עזה. מדובר בפיצוצי מטענים שנועדו להפר את שלוותנו, לא נשקפת סכנה ואין שינוי בהנחיות. אנו נמשיך ונעדכן במידה ויהיו התפתחויות".