מאות משפחות שכולות הפגינו היום (ראשון) ברחבת מוזיאון תל אביב, במחאה על החלטת בג"ץ שלא להרוס את ביתו של נזמי אבו-בכר מהכפר יעבד באזור ג'נין, שהשליך את האבן שהרגה את החייל עמית בן יגאל במהלך פעילות מבצעית במאי שנה שעברה. 

"אנחנו שני הורים כואבים שבורים שבסך הכל שלחו ילד לצבא וקיבלו אותו בארון עטוף בדגל ישראל", אמר ברוך בן יגאל, אביו של עמית. "אנחנו פונים לשופטת אסתר חיות, כי אין מנוס מלקיים את הדיון שוב, בהרכב שופטים מורחב יותר, מתוך הכבוד שאנו כהורים שכולים רוכשים לבית המשפט".

ברוך בן יגאל אביו של עמית בהפגנה. (צילום: אבשלום ששוני)

"חשוב שכבוד הנשיאה תדע שאנחנו לא פועלים מתוך נקמה. ממש לא. הנקמה שלנו תהיה רק דרך עשייה חיובית, דרך הנצחה ללא הפסקה. הכנסת ספר תורה, כבר הקמנו אשכול גנים על שם עמית, חורשה על שם עמית, גן ציבורי על שם עמית, פרגולה על שם עמית, חלוקת 1,000 ספרים על שם עמית, מרוץ לילה ומגרש כדורגל על שמו".

מפגינים נגד החלטת בג''צ (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינים נגד החלטת בג''צ (צילום: אבשלום ששוני)

מפגינים נגד החלטת בג''צ (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינים נגד החלטת בג''צ (צילום: אבשלום ששוני)

כאמור, בית הדין הגבוה לצדק קבע ברוב של שני שופטים כי צה"ל לא יהרוס את בית המחבל שרצח את לוחם גולני, כחלופה יאטום אותו בחלקו. השופט מני מזוז, כתב בהחלטתו כי "לא ניתן להתעלם מהפגיעה הקשה הכרוכה בכך בבני משפחתו החפים מפשע – להם לא מיוחסת כל מעורבות בפיגוע. בנסיבות אלה אני סבור כי בענייננו עקרון המידתיות מחייב מיתון הפגיעה, על ידי המרת ההריסה באטימה חלקית של הבית". השופט ג'ורג' 'קרא הוסיף: "מידת הדין תמוצה עם המפגע וזה יבוא על עונשו. אך אין להשליך את תוצאות מעשיו על מי שלא חטאו".