נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צמצם את הפער בסקרים מיריבו ג'ו ביידן באופן משמעותי במהלך החודשים האחרונים, כך עולה מסקר שפורסם הלילה (שני) ב-CNN. מדובר במגמה שהחלה בחודש יוני והגיעה כעת לשיאה. 

מהסקר עולה כי 50% מהמצביעים מתכוונים להצביע לביידן, בעוד ש-46% יעניקו את קולם לטראמפ. בקרב 15 המדינות שנחשבות לכאלו שבהן הקרב צפוי להיות צמוד במיוחד, ביידן זוכה ל-49% אחוזי תמיכה לעומת 48% לטראמפ. מדובר ב-10 מדינות שבהן גבר טראמפ על יריבתו הילרי קלינטון ב-2016 וחמש נוספות שבהן הפסיד לה. 

התמיכה בטראמפ התחזקה בקרב גברים, כאשר כעת 56% צפויים להצביע לטראמפ לעומת 40% שאמרו כי יצביעו לביידן. ביוני הסקרים הצביעו על שוויון בין השניים בקרב אוכלוסייה זו. בקרב מצביעים עצמאים, ביידן זכה ל-52 אחוזי תמיכה ביוני לעומת 41 אחוזים בלבד לטראמפ, אך כעת היתרון שלו ירד לאחוז אחד בלבד (46% לעומת 45%). 

כמו כן, בעוד שבחודש יוני אמרו 8% מהרפובליקנים כי בכוונתם להצביע לביידן, נתון זה עומד כעת על 4% בלבד. עם זאת, שיעור גבוה יותר (12%) של תומכי טראמפ אמרו שייתכן כי ישנו את דעתם בהשוואה לאלו המתכוונים להצביע לביידן (7%).

בצל הקורונה: הוועידה הדמוקרטית נפתחה

הוועידות המפלגתיות נחשבות באופן מסורתי לנקודת הפתיחה הרשמית של השלב המכריע של הקמפיינים לנשיאות ארה"ב, ומספקות נאומים חוצבי להבות וחגיגה עם עשרות אלפי משתתפים. הוועידה הדמוקרטית שנפתחה במילווקי במהלך הלילה (בין ראשון לשני) עמדה בצל מגיפת הקורונה, והתקיימה ברובה באופן וירטואלי כאשר השיא היה נאום קבלת המועמדות לנשיאות של ג'ו ביידן, ביום חמישי בלילה.

הוועידה הייתה אמורה להתקיים בפיסרב פורום שבמילווקי - האולם של קבוצת הכדורסל מילווקי באקס, אשר בו יותר מ־18 אלף מקומות, אבל התפרצות הקורונה וההגבלות על התקהלות אילצו את המארגנים לשנות את המיקום לאולם הכנסים ויסקונסין סנטר, כאשר רק כ־300 בני אדם ישתתפו באירוע באופן פיזי, בעוד הדוברים המרכזיים הופיעו מרחוק בשידור ישיר, וכך גם ההופעות של ביילי אייליש, ג'ון לגנד, ג'ניפר הדסון ואומנים נוספים.

למרות המגבלות, במפלגה הדמוקרטית קיוו כי הוועידה תאפשר להם להציג בפני ציבור הבוחרים את המסר של החלפתו של הנשיא דונלד טראמפ אחרי כהונה אחת, ולצורך כך כוללת רשימת הדוברים דמויות מרכזיות.

הלילה כיכבו הסנאטור ברני סנדרס והגברת הראשונה הקודמת מישל אובמה, לצד מושל אוהיו לשעבר, ג'ו קייסיק הרפובליקני, שכשל בפריימריז לנשיאות של מפלגתו ב־2016 והפך למבקר בולט של הנשיא. מחר יופיעו הנשיא לשעבר ביל קלינטון, הסנאטור צ'אק שומר, חברת בית הנבחרים אלכסנדריה אוקסיו־קורטז וג'יל ביידן, רעייתו של המועמד לנשיאות.

במרכז האירועים ביום רביעי יעמוד נאום הקבלה של סגניתו הנבחרת של ביידן, קמלה האריס, ובנוסף יופיעו הנשיא הקודם ברק אובמה, המועמדת לשעבר לנשיאות הילרי קלינטון, יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי והסנאטורית אליזבת וורן. אירוע השיא יהיה ביום חמישי, כאשר ג'ו ביידן יקבל רשמית את מועמדות המפלגה לנשיאות אחרי הצבעה של כל הצירים מרחבי ארה"ב - שחלקה יהיה מוקלט וחלקה יועבר בשידור ישיר. הוא ישא את הנאום מביתו בדלאוור.

בתוך כך, הנשיא טראמפ הודיע ביום שבת בלילה כי אחיו הצעיר, רוברט טראמפ, הלך לעולמו בגיל 71 אחרי שאושפז במצב קשה בבית חולים בניו יורק. לא נמסרה הסיבה לאשפוז, אולם נודע שהאח היה חולה בחודשים האחרונים.

"בלב כבד, אני משתף שאחי הנפלא, רוברט, מת בשלווה הלילה", מסר טראמפ, שהספיק לבקר את אחיו יממה קודם לכן. "הוא לא רק היה האח שלי, הוא היה החבר הטוב ביותר שלי. הוא ייחסר מאד, אבל אנחנו ניפגש שוב. הזיכרון שלו יישאר בלבי לנצח. רוברט, אני אוהב אותך, נוח בשלום על משכבך".

היחסים בין טראמפ לבין אחיו, שנחשב לשקט יותר ורחוק מאור הזרקורים, ידעו שנים של מתיחות אחרי שהנשיא הטיל עליו את האחריות לכישלון של בתי הקזינו שלו באטלנטיק סיטי, שהיו בתחום האחריות של רוברט טראמפ בארגון הנדל"ן המשפחתי. אולם כאשר טראמפ החל את המרוץ לנשיאות, התחממו מחדש היחסים, ואחיו ארגן עבורו אירועי גיוס תרומות. לאחרונה הגיש רוברט טראמפ תביעה נגד האחיינית מארי בניסיון לעצור את פרסום ספר סנסציוני על המשפחה.