יש לנו דז'ה-וו: אמנם באיחור קל של מעל 30 יום ו-859 פרקים אבל אמש, לראשונה בהישרדות, התקיימה משימת פרס אמיתית! אתם וודאי חושבים ששוב מדובר בבקבוקי מיץ בטמפרטורת החדר, אולי קרקרים מיובשים – אבל לא, מדובר בפרס שאשכרה שווה להילחם עליו – בית קפה מלא בשוקולדים, פנקייקים ועוד שלל דברים שגורמים לסתימות בשיניים ולחמימות בלב.

הישרדות VIP - הפרס הנחשק. צילום: רשת 13

למשימה מגיעים השורדים רעבים ושבוזים, למעט אלינה שלא מפסיקה להתלהב ולצחקק בלי הרף, משל הייתה הבחורה המעצבנת במשרד שלא מפסיקה לדבר בקול על הבוקר בזמן שכולם עוד מדמיינים שהם במיטה. רגע לפני שהם ניגשים להילחם על כל הטוב הזה, מגיע הזמן לקאדר השבועי – הדירוג החברתי, כאשר הפעם – שני המקומות האחרונים לא ישתתפו במשימה.

במהלך צפוי של פירגון מזויף למי שמעמדו מעורער – אלה מדורגת במקום הראשון, בפעם הראשונה במשחק – ואחריה מסודרים בסדר הקבוע הג'רביז, כאשר ישראל ואסי מאגפים את הרשימה מאחור, ובכך נמנעת מהם האפשרות להשתתף במשימה. לרגעים כמעט ריחמתי על אסי (אבל אל תגלו).

ישראל אוגלבו (צילום: צילום מסך רשת 13)
ישראל אוגלבו (צילום: צילום מסך רשת 13)

בדומה למשימת החסינות הקודמת, גם הפעם השורדים נדרשים לקרוע עצמם במשימת השעון המפורסמת. אט אט נחתו לקרקע בני, אלה ואלינה – והשאירו את עידן וירדן בדו-קרב הרגיל על הזכייה בפרס. רק שהפעם, מסתתר לו טוויסט אסטרטגי מבעד לבית של עמי ותמי – שהבהיר באופן סופי שירדן עוד לא ממש קלטה איפה היא נמצאת.

הזוכה בפרס רשאי לקחת עמו שני שורדים ליהנות מהמטעמים, ובעודם תלויים על הקיר – מתלבטים עידן וירדן מי כדאי שיזכה, ואת מי מומלץ לקחת עמם. ירדן התמימה משוכנעת שלא משנה מי מביניהם יזכה, על שניהם לקחת את אלינה וללכת שלושתם ליהנות מהפרס, כשהם מותירים את בני המעורער מאחור (כאילו לא מספיק לומר לו "חגית" בשביל שיעבור צד) יחד עם ברית השועלים הרעבה לטרף. עידן, לעומתה, חושק לקחת דווקא את אסי – בן בריתו החדש והמסווג, ומכסה זאת בנימוקים לקוניים על מצב רוחו הירוד מאז שחברו הטוב עזב, ומעדיף שחברתו משכבר הימים תשגיח מקרוב על בני הסורר.

עידן מתגלה סוף סוף כאסטרטג (יוצא מהכיכר?) אך מכסה זאת בגינונים "עידן-חביבים" קלאסיים וירדן פשוט שאננה ולא רואה מעבר לשוקולדים המפתים. אם תמשיך כך היא תגיע לווילת המודחים ושם יהיו לה כמה שוקולדים שרק תרצה.

ירדן ג'רבי, עידן חביב (צילום: צילום מסך רשת 13)
ירדן ג'רבי, עידן חביב (צילום: צילום מסך רשת 13)

בסופו של דבר ירדן מוותרת לעידן, בתקווה/ציפייה שיבחר בה למרות הכל – ולו בשל העובדה ששרדה את הזמן הממושך ביותר על הקיר, אך להפתעתה, לאחר נאום דרמטי שנתן פייט ל"בחירתה של סופי" המפורסמת – בחר עידן באסי ואלינה, שילוב שנשמע כמו מתכון מוצלח לבילוי
כושל מהגיהינום.

מופתעים ונרגשים צועדים השלושה להר הממתקים, שנדמה כאילו לא זע ממקומו מאז זכו בו שורדים גם בעונה הקודמת, והחלו בולסים מכל הבא ליד, מה שהעלה את סף האנרגיות של אלינה לרמות חדשות וגרם לאסי להתחרט על הרגע שהוא נולד. פתאום, בין פנקייק כזה למילקשייק אחר – ניגש אסי, כאילו במקרה, להביא עוד חטיף מהדלפק ובאופן מקרי בהחלט שלא קשור בכלל להפקה – בחר דווקא בחטיף הנבחר אליו דבוק היה פתק עם הכיתוב "לעיניך בלבד". אגב, אם תתעמקו תבחינו שבפועל היה כתוב: "אסי, נשמה שלנו, לעולם לא תצעד לבד. לעיניך בלבד, ההפקה" – אבל מפאת מגבלות הזמן לא התגלה אלינו כל המסר.

ירדן ג'רבי (צילום: צילום מסך רשת 13)
ירדן ג'רבי (צילום: צילום מסך רשת 13)

מי שהתחיל את הפרק כגלמוד ומסכן, סיים אותו עם הידיעה הקריטית שההדחה הבאה תהיה הדחה כפולה ושבכוחו להצביע פעמיים בהדחה השנייה. קלאסי אסי בוזגלו. עכשיו רק נותר לו לוודא שלא יודח בהדחה הראשונה, ולירדן ג'רבי נותר לקוות שהיא תתעשת לפני שעידן יאזור את האומץ לשלוח אותה לחדר מפנק בווילה עם ליטל סמדג'ה ואילנה אביטל.

ואסיים בווידוי: אולי זה קרה מההשפעה של המתוקים או מהזעם על השאננות של ג'רבי – אבל פתאום החברות בין ישראל לאלה נראית לי יפה ואמיתית, כמעט נקייה מאסטרטגיה ומתקרבת בנאמנותה לזו של ירדן ועידן בימים הטובים. אם תצטטו אותי אני אכחיש, אבל פתאום השניים האלה נראים לי ראויים מתמיד להגיע לשלב אליו הגיעו – ומזה זמן מה, הם סוף סוף הפכו לשורדים שנעים ונחמד לראות על מסך הטלוויזיה, ולראיה: ישראל שר במקום לקלל, אלה לא מספרת לנו שהיא דוגמנית דוגמנית ושניהם יחד לא מתרגשים מהמילים של אסי.