המשטרה הודיעה היום (שני) כי התגבשה תשתית ראייתית לכאורה כנגד ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי ואחרים המבססת את החשד נגדם בגין מעורבותם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט ועבירות מתחום הגנת הפרטיות. כך עולה בתום חקירה שניהלה היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה בשיתוף הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

מדובר במספר פרשות שנחקרו ביאח"ה ובמרכזן ראש עיריית קריית מוצקין שיחד עם אחרים נחשדו עבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית. במסגרת החקירה נחקרו מספר רב של מעורבים חלקם באזהרה לרבות צורי עצמו.

במשטרה מציינים שהחקירה המשותפת חשפה כי במשך מספר שנים נעשה שימוש במאגר המידע על תושבי קריית מוצקין, אשר מנוהל בעירייה וכולל מידע על כל תושבי העיר, במטרה לקדם את מערכות הבחירות של ראש העירייה. כמו כן על פי החשד, נעשה שימוש בכספי ציבור לשדרג את מאגר המידע העירוני לצרכיו הפוליטיים של צורי.

בנוסף, נאסף מידע אודות העמדות הפוליטיות של תושבי העיר במאגר המידע המשמש את העיריה וגם בכך על פי החשד הופרה זכותם של תושבי העיר לפרטיות.

בחקירה אחרת שנחקרה על ידי היחידה ועניינה מעורבות בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות, עלה כי טרם מועד הבחירות ב-2018 לראשות העירייה, פנה צורי, באמצעות אחר לפעיל בקמפיין הבחירות של מתמודד אחר שביקש להיבחר לתפקיד ראש העירייה ובתמורה למתן טובות הנאה שוות כסף קיבל לידיו מידע פוליטי בעל ערך רב ממטה הבחירות של המועמד האחר.

בנוסף נחקר חשד למעורבות בהאזנת סתר ופגיעה בפרטיות לפיו הרשות המקומית שכרה חברה העוסקת באבטחת מידע על מנת לברר הוצאת מידע שלא כדין מהעירייה, לאחר ששני חשודים נתפסו כשברשותם ציוד המשמש כפלטפורמה לסריקה, ניטור והאזנה לרשתות ומכשירי wi-fi בסמוך למקום מגוריו של אחד המתמודדים לרשות העיר. נציין כי בתיק הנ"ל ראש העיר לא היה חשוד.