המרכז הקהילתי ברחוב דב הוז שבמרכז תל אביב, ייקרא על שמו של הזמר אריק איינשטיין ז"ל, כך הודיעה היום (שני) עיריית תל אביב. בעירייה ציינו שהמיקום להנצחתו של איינשטיין נבחר בזכות סמיכותו לתחנות חייו המרכזיות: רחוב גורדון בו גדל, בית הספר א.ד. גורדון בו למד, תיאטרון "האוהל" בו שיחק אביו, חוף הים בו בילה את נעוריו, בתי הקפה של רחוב דיזנגוף בהם בילה עם חבריו האומנים, וכמובן שרחוב חובבי ציון, שם התגורר עד סוף ימי חייו.

"כל אלה נמצאים בסמיכות רבה למרכז הקהילה העירוני, המשמש את תושבי מרכז העיר גם כאשול גני עירייה וגם כמרכז פעילויות פנאי, תנועה, תרבות, אומנות  והעשרה לכל הגילאים", ציינו בעיריית תל אביב.

המרכז ע''ש איינשטיין (צילום: דוברות עיריית תל אביב יפו)
המרכז ע''ש איינשטיין (צילום: דוברות עיריית תל אביב יפו)

ראש העירייה רון חולדאי אמר כי "אריק איינשטיין הוא תמצית ארץ ישראל היפה וגם תמצית תל אביב היפה. אריק היה תל אביבי מלידה ותל אביבי בנשמה. תולדות חייו שזורות ברחובות לב העיר, וכשלא היה בביתו ברחוב חובבי בית ציון, אותו 'בית עם התה והלימון והספרים הישנים' – הוא אהב לשוטט ברחובות העיר, אותה תיאר כ'תל אביב חמה, תל אביב צוחקת, עיר של אהבה, עיר שלא חונקת'. היום העיר העברית הראשונה שמחה להחזיר לו אהבה ולהנציחו בשמו של מרכז קהילה וגני ילדים, אשר גם הם כמו כל ילדי ישראל, גדלים על שיריו". חולדאי הודיע שטקס קריאת המרכז על שמו של איינשטיין יתקיים ב-25 בחודש.