שיא היסטורי: הטמפרטורה הגבוהה ביותר אי פעם, ככל הנראה, נמדדה אתמול בפארק "עמק המוות" בקליפורניה. הטמפרטורות שנמדדו אתמול בפארק הלאומי המפורסם הגיעו בשיאן ל-54.4 מעלות צלזיוס - ככל הנראה שיא של כל הזמנים.

קליפורניה, אתמול. צילום: רויטרס

כאמור, בימים האחרונים נרשם באזור החוף המערבי בארה"ב גל חום קיצוני, במהלכו הטמפרטורות עוברות את המדדים הממוצעים לעונה. בצל גל החום, נרשמו בימים האחרונים הפסקות חשמל רבות במדינת קליפורניה, לאחר שתחנת כוח מקומית קרסה בשל הביקוש הרב. הפסקות החשמל הן תופעה מוכרת במדינה בזמן גלי חום, והממשלה מנסה למנוע זאת באמצעות חלוקת עומסים ותזמוני צריכת החשמל במקום שונים.  

שיא החום העולמי הקודם עמד על 54 מעלות צלזיוס, ואף הוא נרשם בפארק הלאומי "עמק המוות" בקליפורניה. לפני 100 שנים דווח כי נמדדו באותו המקום 56 מעלות צלזיוס, אולם דיווח זה אינו נחשב אמין, ועל כן עומד השיא, מאתמול, על 54.4 מעלות.

גל החום המקומי, אשר תוקף אזור נרחב בין אריזונה ומדינת וושינגטון, צפוי להימשך עד יום חמישי. על פי חלק מהדיווחים, יתכן כי גל החום טרם הגיע לשיאו. גלי חום לאורך ההיסטוריה, הם תופעת הטבע שככל הנראה גרמה למותם של הכי הרבה בני אדם, בממוצע, ביחס לתופעות טבע אחרות.